האשה האחרת: כך השיג מותג קיסמים 2 מיליון לייקים בשבועיים

היא נולדה בתוך מעונות מכללה במהלך שיחה בלתי פורמלית בין חברים לספסל הלימודים, והפכה לתופעת אינטרנט ענקית. נשמע מוכר? כן, מדובר על פייסבוק, אולם לא על הרעיון שיצר מארק צוקרברג, אלא על "ג'ינה הלא עדינה", דף פייסבוק שנוצר לפני כשבועיים בברזיל וכבר הספיק להפוך ללהיט ולצבור מעל ל-1.7 מיליון "לייקים". זאת בעוד שלכמה מהדמויות הציבוריות הידועות במדינה, כמו הנשיא לשעבר לולו דה סילבה (222 אלף) ודוגמנית העל ג'יזל (857 אלף) יש הרבה פחות.

אז מי היא ג'ינה ולמה היא כה פופולרית? ג'ינה היא בעצם דמות בדיונית, שכיכבה בשנות ה-70' במסע פרסום למותג ברזילאי של קיסמים (רלה ג'ינה). בעוד חברות אחרות מכרו את מוצריהן עטופים בנייר צלופן, חשבו מנהלי רלה ג'ינה כי יהיה זה רעיון טוב לשים את הקיסמים בתוך קופסאות, כך שיהיה קל יותר לקחתם לשולחן. האריזה המושלמת נמצאה, הם רק זקוקים היו לפנים שיופיעו על הקופסאות. השאר הוא ההיסטוריה, ועל ידי מתן זהות לאחד הדברים הפשוטים שיוצרו, הפכה ג'ינה לאחד מהמוצרים המוכרים בברזיל.

אולם מותג הקיסם וג'ינה כוכבת הפייסבוק כלל אינם קשורים. האחרון היה רעיון של ריקי לופז, סטודנט לפרסום בן 19 מסאו פאולו, שיצר את הדף לאחר שהתנסה בהצלחה בעולם השיווק במדיום החברתי. לופז, שחקר את הנושא במשך זמן רב, גילה שאין דרך אחרת להגיע לקהל גדול באינטרנט, מלבד להיות אינטראקטיביים בכל עת.

עמוד הפייסבוק של ג'ינה. צילום מסך

"מה שאנשים באמת רוצים זה להיות חלק ממשהו, ליצור אינטראקציה ושקולם ישמע", הוא מסביר. באשר לרעיון של ג'ינה הלא עדינה, סיפר לופז כי לאחר שעלה במוחו, הוא נזקק לדמות. "הכנתי ארוחת ערב עם השותפים שלי, וכשפתחתי את המקרר ראיתי את קופסת הקיסמים של ג'ינה. דיברנו על זה קצת, ואז הבנתי – ג'ינה היא הדמות שאני מחפש".

העמוד כולל צילומי מסך של הודעות שנשלחו לג'ינה על ידי אוהדים, אשר שואלים אותה על כל דבר, ונענים תמיד בצורה סרקסטית, לפעמים חסרת טקט. אחד הגולשים שאל אותה מה עדיף, אהבה או כסף, ענתה: "אהבה, משום שאתה יכול לאהוב מישהו עשיר וגם יהיה לך כסף".

"הברזילאים ידועים בחביבותם, ברצונם לאהבה, לחיבוקים ולכל זה, מה שלעתים ניתן להבין כמזויף", מסביר לופז. בכל פעם שמגיע אדם שמנפץ את הסטריאוטיפ, יתייחסו אליו אנשים כאל מי שמביע את דעתו, וככן. ג'ינה היא כל זה".

ג'ינה הפכה למשהו שונה מהדמות אליה קשורה החברה באופן מסחרי. "לא ציפינו לסוג כזה של תשומת לב, ואנחנו בהחלט לא מתכוונים לתבוע את לופז. במקום זאת, אנחנו רוצים לשתף איתו פעולה", אומר אלפרדו רלה נטו, מנכ"ל החברה. "זה מדהים, העובדה שהוא סטודנט בן 19 וג'ינה היא מותג בן 65 מביאה לנו קהל צרכנים חדש לגמרי". לופז, שטוען שקיבל הצעות עבודה רבות בימים האחרונים, חתם בינתיים עם משרד פרסום על הסכם במסגרתו יערוך קמפיין מקוון של מותג דאודורנטים.

"כשהתחלתי עם ג'ינה הלא עדינה, ציפיתי להגיע למיליון לייקים בחודש. יש לי יותר מזה לאחר ימים ספורים בלבד, בתוספת הצעות עבודה מדהימות שמעולם לא ניתנו לי, ואפילו הצעות עסקיות. אני חושב שזה מה שפייסבוק נותן לאנשים ולעסקים: הזדמנות להמציא את עצמם. זה מה שעשיתי וזה מה שג'ינה עושה. אני מברך את צוקרברג על כך. הוא בעל חזון". לא היחיד, כנראה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן