הבועה ההוליוודית: איך כוכבים בינוניים גורפים סכומי עתק?

רשימת השחקניות הכי מרוויחות בהוליווד של פורבס הציבה את כוכבת 'דמדומים' קריסטן סטיוארט בפסגה, והדגימה שוב את הטענה המוכרת של כי בעיר הזוהר, הוליווד, אף אחד לא יודע שום דבר. כמו שבטים פרימיטיביים, כל אותם בכירי אולפנים תפלי-אמונות ממשיכים לא להבין מה גורם לגשם המזל הטוב לרדת, ובזבוז אותם סכומי עתק מצידם על אנשים דוגמת הגב' סטיוארט מקביל לרעמסס הקובר מטילי זהב בכדי לפייס את האלים.

היה פה להיט עוד לפניה. סטיוארט | צילום: רויטרס

סטיוארט, שהייתה אלמונית שהופיעה בכמה סרטים זניחים לפני שהסרט הראשון בסדרת 'דמדומים' יצא, רק לפני 3 וחצי שנים גרפה לא פחות מ-34.5 מיליון דולר השנה משום שסרטי 'דמדומים' הם להיט וכעת משלמים לה כאילו היא מושקעת בנכס, עם נתח שמן מהרווחים. אבל הסאגה הזאת הייתה להיט בדפוס הרבה לפני שהיא הפכה לבלה סוואן, וכל אחת ממאות שחקניות אחרות יכולה הייתה להתעלף ולחשוף את צווארה מעדנות כמו סטיוארט. בעוד שנתיים נדבר על סכומים דומים שתגרוף ג'ניפר לורנס – כאילו אנשים עומדים בתור לראות את "משחקי רעב" כשעל פיהם מתנוסס "וואו, אני לא יכול לחכות לראות את הסרט החדש של ג'ניפר לורנס".

בעוד שנתיים גם היא תקבל יותר מדי. לורנס | צילום: רויטרס

לפני 5 שנים, השחקנית הכי מרוויחה הייתה ריס ווית'רספון. היא עדיין עולצת, עדיין מוכשרת ועדיין בשנות ה-30 שלה, אבל היא כבר מחוץ ל-10 הגדולות. למה? ומדוע חלק מחברותיה למחזור מועדון הנערות הפופולאריות של 2007 – כולל רנה זלווגר, ג'ודי פוסטר, האלי ברי ודרו בארימור – נעלמו כמותה מהרשימה? הן עודן מיומנות ומושכות, פשוט לא היה להן להיט לאחרונה. ולא היה להן להיט כי הקהל לא נמשך לסיפורים שסרטיהן מכרו. זלווגר, למעשה, כיכבה רק בשני סרטים (לא כולל דיבובים) שהרוויחו יותר מ- 100 מיליון דולר, בקריירה המתפרשת על פני 18 שנה. אבל היעדר הפופולאריות לא דוחק שחקניות לקו העוני: רק על השידורים החוזרים המאובקים של 'סקס והעיר הגדולה' פלוס חסויות, שרה ג'סיקה פרקר חדרה לרשימת 10 המרוויחות השנה. מספר הלהיטים בהם היא שיחקה מישהי שאיננה קארי ברדשאו נותר על כנו גם אחרי 30 שנים על המסך הקטן והגדול – 0 עגול ומזהיר.

אז הכוכבים שמשלמים להם הכי הרבה לא מופיעים בהרבה להיטים. ומה לגבי הסרטים הגדולים ביותר? האם הם מכילים כוכבים גדולים? לא ממש. תסתכלו על הסרטים הכי מצליחים השנה. האם אנשים עמדו בתור לראות את 'פרומתיאוס', 'מדגסקר 3', 'הלורקס' או 'מסע את האי המסתורי'  בגלל השחקנים שבהם? אחרי 15 שנים, טובי מגווייר עדיין מחכה ללהיט הלא-ספיידרמני הראשון שלו; קריירת 25 השנים של כריסטיאן בייל על המסך לא הניבה להיט בו איננו לובש חליפת עטלף, ואפילו וויל סמית' וג'וני דפ, שנחשבים לכוכבים המכניסים לסרטיהם הכי הרבה כסף בעולם, סבלו אכזבות ואפילו כשלונות בחודש שעבר עם 'גברים בשחור 3' ו'צללים אפלים'.

בעבר, שמם של קרי גרנט והמפרי בוגרט היה אומר לקהל אודות סוג מסויים של סרט, ולקהל היה נוח עם הסימנים שהם שלחו. היום, מאחורי קמפיינים מאסיביים של מודעות שעולים עשרות מיליוני דולרים, בכל סרט חדש האולפנים הגדולים יוצרים (או מנסים ליצור) מותג משלו, ואם האפקטים המיוחדים נראים מספיק יוצאי דופן, הבדיחות מצחיקות או הסיפור מעניין בפרסומות בטלוויזיה – הקהל ילך לראות את הסרט בערב הבכורה. זו ההתגלגלות מפה לאוזן שתקבע אם הסרט ימשיך להקרין או לא.

אבל לכוחם של הכוכבים יש מעט השפעה על הצלחתו של סרט. רק בכיר הוילוודי יוכל להסתכל על רשימת הסרטים הרווחיים של כל הזמנים ולחשוב, "וואו, הקהל ממש אוהב את הסרטים הלאה עם דניאל רדקליף, היידן כריסטנסן ושיה לה-בוף! בואו ניתן לכולם חלק מהרווחים!". סאם וורת'ינגטון כיכב ב"שליחות קטלנית: התעוררות" (372 מיליון דולר הכנסות), "התנגשות הטיטאנים" (493 מיליון) ו"אוואטאר" (2.8 מיליארד[!]) – והקהל עדיין לא יודע מי זה. הוא כה אלמוני עד כי שמו אף איננו מופיע על גבי המודעות לסרטו מהשנה האחרונה, "זעם הטיטאנים" (שאכזב עם 301 מיליון דולר).

רק לה מגיע. ויג | צילום: רויטרס

האישה היחידה ברשימה השנתית הזאת שיש לה קשר להגשת סיפור שמושך את הקהל היא קריסטן ויג הקורעת מצחוק, כוכבת 'סטרדיי נייט לייב' לשעבר, שקיבלה מועמדות לאוסקר על שותפותה בכתיבת "מסיבת רווקות" – אחד הסרטים הכי רווחיים בשנה שעברה. עכשיו היא כוכבת, והפרויקט הבא שלה – עם בן סטילר – הוא "חייו הסודיים של וולטר מיטי", סרט מושקע ועתיר תקציב שהכנתו אורכת זמן רב. האם הקהל יאהב אותו? מי יודע? כל מה שאנחנו יודעים הוא שוויג מקבלת שכר הרבה יותר גבוה מאשר מה שקיבלה לפני שנתיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן