הבורסה בשיא: המסחר ננעל בעליות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים, על רקע המגמה החיובית במסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ולאחר הנעילה החיובית אמש בניו יורק. המשקיעים ממתינים כעת לפרסום החלטת הריבית של הבנק הפדרלי המרכזי בארה"ב, אשר עשויה להשפיע על המשך המסחר ברחבי העולם השבוע.

אמנם הסיוכי לשינוי רמת הריבית האפסית במשק האמריקאי הוא אפסי, אך המשקיעים יתורו אחר רמזים להלך הרוח של ראשי הבנק ולמועד בו הם מתכננים להתחיל ולהעלות את הריבית במשק. בשעה זו, כאמור, מתנהל המסחר בניו יורק במגמה חיובית קלה.

בבורסה בתל אביב, כאמור, ננעל היום המסחר בעליות שערים, כאשר מדד ת"א 25 עלה ב-0.4% ומדד ת"א 100 מהתחזק בשיעור זהה. מדד הבנקים הוסיף גם הוא 0.4% לערכו, מדד התקשורת התחזק ב-0.3%, ומדד הנדל"ן נחלש ב-0.7%. מדד הנפט והגז עלה ב-1%, על רקע סאגת מתווה הגז.

שר האנרגיה יובל שטייניץ הודיע כי מתווה הגז יאושר בעוד 10 ימים, לאחר שיבוצעו בו תיקונים. לאחר מכן צפויה הכנסת לקיים הצבעת אמון במתווה המתוקן. כזכור, היום היה אמור להתקיים הדיון במתווה ובסוף השבוע הכנסת יוצאת לפגרה, לכן היה חשש כי אישור המתווה ייקח עוד זמן רב. מניות שותפויות הגז הגיבו בתחילת השבוע בירידות חדות לעיכוב, אך היום התחלפה המגמה כאשר דלק קידוחים עלתה ב-1%, רציו התחזקה ב-0.8% ומניית אבנר התחזקה ב-0.6%.

מניות חברות הסלולר ממשיכות לרכז תשומת לב גם היום, לאחר שאתמול זינקו בחדות. המגמה החיובית המשיכה גם היום, כשחברת סלקום התחזקה ב-1.4% וחברת פרטנר הוסיפה 2% לערכה. מניית טבע המשיכה גם היא לרכז עניין על רקע עסקת הענק עם חברת אלרגן, והתחזקה היום ב-1.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן