הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות: מדד הבנקים צנח ב-2.1%

יום המסחר האחרון של השבוע בבורסה בתל אביב ננעל בירידות שערים, זאת למרות מגממה חיובית בבורסות וול סטריט אמש ובאסיה היום. המשקיעים ממתינים להודעת הריבית של הבנק האירופי המרכזי בהמשך היום. הבורסה תשוב לפעילות ביום שלישי, לאחר חג שמחת תורה.

המדדים המובילים ננעלו בירידות כאשר ת"א 25 איבד 0.3% מערכו, ת"א 100 נחלש ב-0.2% ומדד הבנקים צנח ב-2.1%.  

האם העליות יימשכו? | צילום: רויטרס

באסיה התנהל היום המסחר בעליות שערים, זאת על רקע שינויים פוליטיים ביפן וסבין. בקרוב יתקיימו בחירות לממשלת ביפן וכן חילופי שלטון בהנהגת סין. לקראת הבחירות ביפן, הצפויות להתקיים בעוד מספר חודשים, ערך ראש הממשלה היפני יושיהיקו נודה מספר שינויים בהרכב הממשלה. נודה מינה שר אוצר חדש, אשר נכנס לתפקידו בתקופה בה ההאטה העולמית מראה את אותתותיה במשק היפני. המינויים החדשים נועדו לחזק את כוחו של נודה והגדיל את סיכוייו לזכות בבחירות.

סין, החוגגת השבוע 63 שנים להיווסדה של הרפובליקה במדינה, עומדת גם היא לפני חילופים בהנהגה. בתחילת חודש נובמבר יוחלף ראש הממשלה הנוכחי של סין, וון ג'יאבאו בחבר אחר מהמפלגה הקומוניסטית. על פי ההערכות צפויה הממשלה הסינית החדשה להציג מדיניות של פתיחות לעולם המערבי, הכוללת שיפור קשרים עם ארצות המערב בתחומים הכלכלי, התרבותי ואף הפוליטי.

הבנק האירופי המרכזי הודיע כי יותיר את הריבית המרכזית בגוש היורו ברמה של 0.75%, זאת על רקע המשך עליית האינפלציה, אשר עקפה את הייעד שהציב הבנק של כ-2%. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן