הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות שערים; מדד התקשורת צנח

היום האחרון לשבוע המסחר בבורסה בתל אביב התנהל במגמה שלילית, בהמשך למגמה אצלנו ובעולם אתמול. ברקע למסחר עומדים היום השינויים בשער הדולר-שקל, בעקבות פרסום פרוטוקולים של הבנק המרכזי בארה"ב הדנים בריבית ותחזית האינפלציה של בנק ישראל. עונת הדוחות נמשכת, כאשר במוקד המסחר עומדות מניות אלון הרבוע הכחול ושטראוס.

כזכור, אתמול הדולר-שקל המשיך לעלות והגיעה לרמתו הגבוהה ביותר מאז תחילת יוני. אתמול פורסמו פרוטוקולי הריבית של הפד, אשר השקיטו במעט את הסיכויים להעלאת ריבית בחודש הבא. במחלקת המחקר של FXCM מציינים הבוקר כי "הפרוטוקולים של ישיבת הפד שפורסמו אמש שוב שיקפו הססנות מצד מקבלי ההחלטות, שציינו כי התנאים טרם בשלו להעלאת ריבית, ועל כן נראה כי הסיכוי להעלאת ריבית בספטמבר פחת במידת מה, אם כי בשוק עדיין סבורים כי העלאת ריבית תתבצע עוד השנה. נראה כי הדולר-שקל יתקשה לפרוץ מעל 3.90 עד אשר תתבהר התמונה מכיוון ארה"ב".

בנוסף, ברקע להיחלשות השקל עומדת גם תחזית האינפלציה שפרסם בנק ישראל השבוע. לפי הצפי, היא תעמוד על 0.7% ב-12 החודשים האחרונים, ונתון זה מגביר את הסבירות שבנק ישראל יוריד את הריבית בקרוב.

כל אלו עמדו, כאמור, ברקע למסחר בתל אביב. מדד ת"א 25 ירד ב-0.8%, מדד ת"א 100 נחלש ב-1% גם הוא ומדד הבנקים איבד מערכו 1.4%. מדד התקשורת צנח ב-3.1%, מדד הנדל"ן נחלש ב-1.3% ומדד הנפט והגז ירד ב-1.8%.

מניית אלון הרבוע הכחול, בעלת השליטה במגה, ירדה ב-7.8%, בעקבות פרסום התוצאות הכספיות לרבעון השני של השנה, אשר מראות הפסדים עצומים ברשת מגה. לכן החברה תיאלץ למחוק חצי מילארד שקל.

מניית שטראוס ירדה גם היא ב-3.5% בעקבות פרסום הדוח לרבעון השני. אמנם הרווח הנקי זינק ל-52 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אך במחצית הראשונה כולה של 2015 הרווח הנקי צנח ב-20.6%, ועמד על 176 מיליון שקל. בנוסף רשמה החברה היחלשות במכירות, שעמדו על 3.76% (ירידה של 3.9%). 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן