הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות שערים, משרד האוצר: המשק יצמח השנה ב-3.1%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היוםם במגמה שלילית, חרף עליות השערים אשר נרשמו אתמול בבורסות העולם בעקבות האופטימיות של המשקיעים באשר לפתרון אפשרי של משבר החוב היווני. כזכור, אתמול דווח כי ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס החליט לחזור בו מכל דרישותיו ולקבל את ההגבלות אשר דורשות מדינות האיחוד האירופי בטרם יעבירו את כספי הסיוע ליוון. הדיווח המדובר הביא את בורסות אירופה לעליות שערים חדות, כשגם בוול סטריט ננעל אמש המסחר במגמה חיובית. היום, מנגד, מתנהל המסחר בבורסות אירופה במגמה מעורבת, בעוד בוול סטריט נשמרת המגמה החיובית.

בבורסה בתל אביב, כאמור, ננעל המסחר בירידות שערים. מדד ת"א 25 נחלש היום ב-0.6%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.6% גם הוא ומדד הבנקים נחלש ב-0.2%. מדד התקשורת התחזק ב-0.4%, מדד הנדל"ן איבד 0.4% מערכו ומדד הנפט והגז נחלש ב-1.7%.

במחלקת המסחר של FXCM ציינו הבוקר כי "בשעה שבשווקים ממתינים לתוצאות משאל העם ביוון בנוגע להסכם החוב החדש, הדולר התחזק ביממה האחרונה על רקע מצבור של נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארצות הברית, כאשר אמש דוח התעסוקה של ADP וסקר ISM ייצור התעלו מעל הציפיות המוקדמות והצביעו על מגמות חיוביות בשוק התעסוקה ובמגזר הייצור. נתוני המקרו החיוביים הללו הסיטו מעט את תשומת הלב מהמשבר האירופי למצבה החיובי של הכלכלה האמריקנית, מה שגם הגביר את ציפיות הריבית על הדולר וחיזקו את המטבע. הודות לרוח הגבית הזו, הדולר-שקל הצליח לשנות כיוון ולטפס מעל 3.78".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן