הבורסה בתל אביב ננעלה במגמה חיובית; פרטנר זינקה ב-3%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום ביציבות, למרות ירידות השערים החדות שנרשמו אמש בוול סטריט בעקבות המשבר היווני ולאחר שאצלנו תהליך אישור מתווה הגז ממשיך להסתבך.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 100 התחזק גם הוא ב-0.4% ומדד הבנקים הוסיף 1.2% לערכו. מדד התקשורת עלה ב-0.4%, מדד הנדל"ן הוסיף לערכו 0.9% ומדד הנפט והגז נפל ב-1%.

מניית פרטנר עלתה היום ב-3%, לאחר שפרסמה היום את מתווה ההסדר אליו הגיעה עם אורנג' העולמית, לפיו זו תוכל להיפרד מההתקשרות עמה אך תשלם פיצויים בגובה של 90 מיליון יורו.

ראש הממשלה דחה את ההצבעה שהיתה אמורה להתקיים אתמול בכנסת על העברת סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים משר הכלכלה, אריה דרעי, אל הממשלה. לאחר שהשרים משה כחלון, יואב גלנט וחיים כץ התעקשו שלא להשתתף בהצבעה בשל חשש לניגוד עניינים, ולאחר שגם אביגדור ליברמן הבהיר כי יצביע נגד ההצעה (על אף שהוא תומך במתווה הגז), נאלץ נתניהו לבטל את ההצבעה ותחת זאת הציג היום לציבור את המתווה שעד כה נותר חשאי, בתקווה כי כך יגייס את קולותיהם של חברי הכנסת מיש עתיד ומישראל ביתנו. לפי המתווה, הממשלה מתחייבת שלא להכניס שום שינוי רגולטורי בעשור הקרוב.

מניות הגז הגיבו לפרסום המתווה בירידות חדות, כאשר רציו נפלה ב-3.4% ודלק קידוחים איבדה 2.7% מערכה.

בינתיים, ביוון ממשיך להשתולל הכאוס וגם היום נותרו הבנקים והבורסה סגורים. הן יוון והן חברות גוש האירו ממשיכות להתבצר בעמדותיהן, אך בד בבד מדברות על הסכנה בפרישת יוון מן הגוש. גם ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפרס, הצהיר כי ארצו עדיין רחוקה מפרישה מהגוש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן