הבורסה בתל אביב ננעלה בעליות; הדולר מוסיף להיחלש

המסחר בבורסה בתל אביב ננעלבמגמה חיובית כאשר ברקע המסחר הסכם הגרעין שנחתם עם איראן בסוף השבוע ונתוני התעסוקה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארה"ב. בחודש מרץ נוספו למשק האמריקני 126 אלף משרות בלבד, רחוק מאוד מהתחזיות שניבאו תוספת של 250 אלף משרות. זהו הנתון הגרוע ביותר מאז 2013, והוא מעורר חשש בשווקים כי הכלכלה האמריקנית מאבדת מומנטום. במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "מטבע הדברים, הנתון המאכזב גם צינן מאוד את ציפיות הריבית על הדולר".

"עבור הפד, הברומטר העיקרי להתאוששות הכלכלית הוא שוק התעסוקה, ואם נראה בחודשים הקרובים את המשך מגמת ההאטה בקצב ייצור מקומות העבודה הבנק הפדרלי ייאלץ לדחות את העלאת הריבית המתוכננת. גם בהצהרות הניציות ביותר שלו, הבנק מבהיר כי העלאות הריבית מותנות בהמשך השיפור בשוק התעסוקה. הנתון השלילי עשוי לתת את האות לתיקון הן במדדי המניות בוול-סטריט והן בדולר העולמי, שנועל כבר שבוע שלישי ברציפות של ירידה".

גם ביחס הדולר-שקל הורגשה ביום שישי הצניחה של הדולר, והצמד נסחר כעת סביב 3.91 שקלים. "במידה והצמד ינסה לשבור את 3.90 בהחלט ייתכן שנראה את בנק ישראל מתערב במסחר, בניסיון למנוע צניחה של הצמד".

במדדים המרכזיים נרשמה היום, כאמור, מגמה חיובית כשמדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.3% ומדד הבנקים התחזק גם הוא בשיעור דומה. מדד התקשורת נחלש ב-0.1%, מדד הנדל"ן עלה ב-1.4% ומדד הנפט והגז זינק והוסיף לערכו 2.5%. כזכור, בכל השבוע ינעל המסחר בבורסה בשעה 14:25 לכבוד חג הפסח, ושבוע המסחר ינעל כבר ביום ד'.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן