הבורסה המקומית ננעלה בירידות שערים; בנק ישראל הותיר את ריבית פברואר על כנה

לאחר שאמש ננעל במגמה חיובית ניכרת, חתמה הבורסה המקומית את יום המסחר בירידות שערים. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.7%, מדד ת"א 100 ירד בשיעור דומה ומדד הבנקים איבד 0.5% מערכו. מדד התקשורת צנח ב-2.4%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.2% וכמוהו גם מדד הנפט והגז.

הערב הודיעה הועדה המוניטרית של בנק ישראל על החלטת הריבית לחודש פברואר, אותה הותירה על כנה בגובה של 0.1% זה החודש השניים עשר ברציפות. מהסיבות שהביאו לקבלת ההחלטה היו מצב האינפלציה שמוסיפה להיות נמוכה מיעדי הבנק, וחוסר היציבות של שווקי ההון בעולם. גם למחירי הנפט הלא יציבים מעמד מסוים בהחלטה, ואלו מוסיפים לרדת היום לאחר שהתייצבו בשבוע שעבר.

הבורסה בתל אביב ננעלה בירידות שערים

מניית אל-על המשיכה להגיב למתרחש סביב הזהב השחור ברגישות, והתחזקה ב-0.9%. זאת ועוד, הבוקר הודיעה מצרים על הצטמצמות מלאי הגז בר ההפקה במאגר הענק זור (zohr), ועל רקע זה התחזקו מניותיהן של החברות בשותפות לוויתן: מניית רציו התחזקה ב-2%, דלק קידוחים הוסיפה כ-0.1% לערכה וכמוה גם מניית אבנר.

מניית איי.די.בי פתוח איבדה היום 12.5% מערכה לאחר שהחלה בהנפקת 700 מיליון מניות רגילות במחיר נמוך משמעותית משווי השוק. מחיר זה צפוי לדלדל באופן משמעותי את בעלי המניות הקיימים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן