הבורסה הרוסית צונחת ב-10% וגוררת מטה את בורסות אירופה

הבנק המרכזי של רוסיה הקפיץ הלילה את הריבית במדינה ב-1.5% לרמה של 7%, לאחר שהרובל הגיע לשפל של כל הזמנים בעקבות הודעתו של פוטין על זכותה של רוסיה לפעול באוקראינה. הבנק המרכזי אומנם לא הזכיר בהודעתו את אוקראינה, אך ציין כי ההחלטה להעלות את הריבית הגיעה כדי למנוע "סכנה לאינפלציה והתערערות היציבות הפיננסית בעקבות העלאת רמת הנפיצות בשווקים הפיננסיים".

כזכור, קיבל פוטין ביום ראשון את אישור הפרלמנט לשלוח חיילים לאוקראינה כדי להגן על הרוסים בחצי האי קרים. בתגובה אימה ארה"ב להטיל סנקציות כולל הפסקת מסחר והקפאת נכסים ו-7 המדינות הנוספות ב-G8, מלבד רוסיה, הודיעו כי הן מקפיאות את ההכנות לפגישת הפורום הקרובה בסוצ'י.


שיירות צבאיות רוסיות על גבול רוסיה אוקראינה | צילום: רויטרס

בתוך כך, הבורסה הרוסית נופלת בכ-10% וגוררת אחריה גם את שאר בורסות אירופה. מדד הפוטסי האנגלי יורד ב-1%, הקאק הצרפתי יורד ב-1.4% והדאקס הגרמני מאבד 2% מערכו.

אורי גרינפלד מפסגות מסביר היום כי "מטרת העלאת הריבית היא למשוך כספים רוסים חזרה למדינה, לתמוך ביציבות הפיננסית ולמנוע פיחות חד ברובל. בכל הנוגע לשער החליפין המהלך לא הוכיח את עצמו כאשר נכון לרגעים אלו הרובל נחלש ב-1.5% מול האירו וב-1.7% מול הדולר. מבחינת ישראל, אומר גרינפלד אין מדובר בחדשות מדאיגות באופן מיוחד: " ההשפעה הכלכלית העולמית היא יחסית נמוכה, כמו גם ההשפעה על ישראל, כאשר רוסיה ואוקראינה מהוות כל אחת רק כ-0.3% מהיצוא הישראלי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן