הבורסה ננעלה ביציבות בהמתנה להכרעות באירופה וארה"ב

יום המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים ביציבות וללא שינוי על רקע ההכרעות הצפויות השבוע בשוקי העולם. עיניי המשקיעים נשואות לאירופה, שם צפוי מחר בית משפט בגרמניה להכריע בנוגע לתוכנית החילוץ של הבנק האירופי המרכזי. אם לא תאושר התוכנית עלולות המדינות השרויות במשבר החוב למצוא את עצמן מחוץ לגוש היורו. בנוסף קיים חשש מפני החלטה של הבנק הפדרלי בארה"ב לדחות שוב את הפעלת ההרחבה הכמותית הנוספת, שאמורה להקל על המשק האמריקאי. 

מדד ת"א 25 וכמו כן מדד ת"א 100 ננעלו ברמות הקרובות לפתיחה. ת"א 25 ננעל על 1,130.71 ואילו ת"א 100 ננעל ברמה של 1,006.13. מדד הבנקים הוסיף לערכו כחצי אחוז.

בית המשפט בגרמניה יתכנס מחר לדון בתוכנית החילוץ של הבנק האריופי המרכזי להתמודדות עם המשבר בגוש היורו. לאחר שנגיד הבנק מריו דראגי הכריז על תוכנית לרכישת אג"ח נוספת של ספרד ואיטליה, גרמניה תדון באישור החילוץ למדינות החלשות, ביניהן גם יוון שביקשה לאחרונה הקלות בתנאי החילוץ שלה. גרמניה מתנגדת לשינוי תנאי החילוץ והפגינה לאחרונה קשיחות כלפי מנהיגי המדינות החלשות. כעת קיים חשש בשווקים מפני אי אישור תוכנית החילוץ, מה שעלול להביא לפרישת יוון מגוש היורו.

בנאומו בכנס הבנקים המרכזיים, הביע נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי חשש כבד מפני השלכותיהם של צעדים לא שגרתיים בהם עלולים לנקוט הבנקים הגדולים בעולם. לדבריו, "חשוב מאוד לקדם התאוששות במשק, בעיקר בשוק העבודה". עוד הוסיף ברננקי, "בהתחשב במוגבלויות של מדיניותו, הבנק הפדרלי ינקוט בכל הצעדים הדרושים לספק גיבוי להתחזקות המשק בתקופה קשה זו, בייחוד בשוק העבודה ובאיזון המחירים במשק". ברננקי רמז על הפעלת הרחבה כמותית נוספת אך לא אמר זאת במפורש.

ביום שישי תתפרסם בארץ הודעת מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט. ביולי עלה המדד ב-0.1% הגיע לרמה של 105.1 נקודות לעומת 105.0 נקודות בחודש הקודם. הסיבות העיקריות לעליית המדד ביולי היו עליות סעיפי הירקות הטריים, הדיור, הבריאות והתחבורה. ירידות נרשמו במיוחד בסעיפי ההלבשה וההנעלה, התקשורת, הריהוט והציוד לבית והמזון.

עובדי העיתון מעריב יצאו היום להפגין נגד הפיטורים הצפויים בעקבות עסקת מכירת העיתון לאיש העסקים שלמה בן צבי. מוקדם יותר הפגינו עובדי העיתון מול הכניסה לבית מעריב וחסמו את צומת מעריב למשך כשעה. העובדים מוחים על אי תשלום משכורות אוגוסט וההפרשות לקרנות הפנסיה שלהם. במסגרת עסקת המכירה, יקבל נוחי דנקנר הבעלים הנוכחי של העיתון 85 מיליון שקלים עבורו. בסוף החודש צפויים כל עובדי העיתון לקבל מכתבי פיטורים ועל פי השמועות רק כ-400 מהם יקלטו חזקה לעבודה תחת הבעלות החדשה. בשעה זו רושמת מניית דסק"ש, ירידה של 0.9%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן