הבורסה ננעלה בירידות: אפריקה ישראל נפלה ב-3.8%

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום בירידות שערים, על רקע מגמה שלילית באסיה וחוזים אדומים בוול סטריט. סימן נוסף להאטה בכלכלה הגלובלית הגיע הבוקר מיפן כאשר הכלכלה השלישית בגודלה בעולם דיווחה על ירידה של 8.1% ביצוא, בייחוד עקב קיטון במסחר עם גוש היורו וירידה במכירות לסין. הערב יפורסמו פרוטוקלי אוגוסט של הבנק הפדרלי והמשקיעים מקווים לרמיזה נוספת של נגיד הבנק על הרחבת הפעילות המוניטרית להתמודדות עם ההאטה העולמית.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.3%, ת"א 100 נחלש ב-0.4% ומדד הבנקים נסחר ביציבות. מדד הנדל"ן נפל ב-1.3% על רקע פרסום דוחות שליליים של חברת אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל.

אפי פיתוח דיווחה היום על הפסד תפעולי של 205.7 מיליון דולר בשישה החודשים הראשונים של השנה, בעקבות הפחתת ערך לנכסיה. הדיווח הגיע בהמשך לאזהרת רווח שפרסמה החברה בשבוע שעבר. מניית אפריקה ירדה היום במסחר ב-3.8%, בהמשך לצניחה מן השבוע שעבר.

על פי הדוח, רשמה אפי פיתוח, אשר אחזקותיה העיקריות נמצאות במוסקבה, והיא עצמה נסחרת בלונדון, עלייה של 40% בהכנסות בהשוואה למחצית השנה המקבילה אשתקד, ל-81.5 מיליון דולר, כאשר קניון הדגל של החברה במוסקבה אפימול תרם 42 מיליון דולר להכנסות. בעקבות פרסום הדוח רושמת מניית אפריקה ישראל ירידה של 4.4%.

חברת שטראוס דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה. על פי דוח החברה, הרווח התפעולי שלה עלה ב-16% והסתכם ב-134 מיליון שקל, זאת לעומת 115 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. החברה דיווחה על גידול של 5.2% בהכנסותיה שהסתכמו ב-1.9 מיליון שקל, לעומת 1.8 מיליון ברבעון המקביל ב-2011. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-41 מיליון שקלים, עלייה של 58% לעומת הרבעון השני בשנה שעברה. לאחר פרסום הדוח רושמת מניית החברה עלייה של 2.3%.

גם היום עמדו מניות הבנקים במוקד לאחר שאתמול פרסם בנק ישראל טיוטה על לתקנות שיבטלו חלק מעמלות הבנקים, בהתאם להמלצות הוועדה להגברת התחרותיות בבנקים בראשות המפקח דודו זקן. עיקר המסמך מתייחס לביטול עמלות שירותי בנקים ללקוחות. מניות מרבית הבנקים נסחרו היום ללא שינוי.

מניית פרטנר המשיכה לרכז היום עניין על רקע ביטול העסקה של קבוצת האצ'יסון הסינית לרכישת החברה מאילן בן דב יחד עם חברות סקיילקס וסאני. חודשיים וחצי לאחר סיכומה: קבוצת האצ'יסון מהונג קונג הודיעה לבן דב על ביטול רכישת השליטה בסקיילקס ובפרטנר מידי חברת סאני. במסגרת העסקה הייתה אמורה האצ'יסון לרכוש מסאני 75% ממניותיה בסקיילקס, בתמורה ל-125 מיליון דולר. מניית פרטנר עלתה היום ב-4.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן