הבורסה ננעלה בירידות בהמתנה למדד המחירים; גיוון נפלה ב-13%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות, על רקע הודעת סוכנות הדירוג פיץ' על כך שהיא עלולה להוריד את דירוג האשראי של ארה"ב. ב-18:30 תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר.

מדד ת"א 25 רשם ירידה של 0.8%, כשגם מדד ת"א 100 איבד 0.7% מערכו. מניות הבנקים צנחו ב-1.4% ומניות הנפט והגז ננעלו ביציבות.

סוכנות הדירוג פיץ' מודאגת מכך שהעלאת תקרת החוב תגרום להחרפת ההאטה הכלכלית של המדינה. טענת ראש מחלקת הדירוג המדיני בסוכנות דיויד ריילי, למרות התוכנית למניעת משבר החוב שהושגה בחודש שעבר, קיים לחץ רב על הדירוג של ארה"ב כעת בגלל משבר החוב.

צילום: אהוד כהנים

הוועדה לתכנון ובנייה במחוז תל אביב, אישרה אתמול לחברת מודיעין שבשליטת אי.די.בי פתוח להתחיל בקידוחי חיפוש נפט במאגר גבריאלה מול חופי הרצליה. אישור הקידוח הועמד בסכנה לאחר שהחברה להגנת הטבע טענה כי שטח המאגר, שממוקם כ-20 ק"מ מערבית לחופי הרצליה, מיועד שמורת טבע ימית. בדו"ח השנתי שהוציאה לפני כשבועיים ציינה החברה את מאגר גבריאלה כאחד האיומים החמורים על השטחים הפתוחים בישראל. המניה עלתה היום ב-2.2%.

הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והמים, אלכסנדר וורשבסקי, האריך אתמול את תוקף רישיון "שמן" עד ל-14 בפברואר 2014. במכתב הארכה שנתקבל בחברת שמן נפט וגז בע"מ, נכתב כי בתקופת הארכה על החברה להגיש דוח מסכם לגבי תוצאות הקידוח תוך חודשיים ממועד סיום הקידוח, וכן להגיש תכנית עבודה להמשך הפעילות ברישיון תוך 4 חודשים ממועד סיום הקידוח.

עוד בתחום הגז והנפט, חברת דלק שבשליטתו של יצחק תשובה סיכמה אתמול עם החברה לישראל כי תספק לה סולר הסקה לצרכי הפעלת תחנת הכוח במישור רותם. תחנת הכוח מיועדת להפעלה באמצעות גז טבעי, ועד אשר יסופק לתחנה כזה היא תופעל באמצעות סולר הסקה. היקף העסקה: 200-300 מיליון שקל.

מניית נייס המשיכה לרכז עניין והיום ירדה ב-1.7% על רקע הדיווחים על משא ומתן באשר למיזוג עם ורינט, אחת ממתחרותיה הגדולות. הערכה היא שעלות הרכישה תעמוד על כ-1.5 מיליארד דולר למרות ששוויה של ורינט מוערך בכ-1.25 מיליארד דולר.

לאחר שקיבלה את אישור ה-FDA, דיווחה היום בריינסוויי כי גם מנהל הבריאות בקנדה (Health Canada) אישר את הטיפול במכשיר Deep-TMS של החברה בחולי דיכאון, שטיפול תרופתי לא הביא לשיפור במצבם באותה אפיזודה של המחלה. קבלת אישור Health Canada לשימוש במכשיר החברה בקנדה לטיפול בחולי דיכאון, פותחת בפני החברה שוק משמעותי נוסף. המניה עלתה היום ב-3.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן