הבורסה ננעלה בירידות בציפייה להחלטת הריבית; סרגון נפלה ב-16%

 

המסחר בבורסה באחד ננעל בירידות על רקע ההחלטה לבטל את המסחר בארה"ב בשל סופת ההוריקן סנדי, ובהמתנה להודעת ריבית של בנק ישראל, שתפורסם בשעה 17:30. מרבית האנליסטים צופים כי הריבית תישאר על כנה ברמה של 2.25%. בדומה לאתמול, גם היום נרשם מחזור מסחר נמוך למדי של כ-630 מיליון שקל.

מדד תל אביב 25 נחלש ב-0.7%, מדד תל אביב 100 איבד 0.8% מערכו, מדד הנפט והגז נחלש ב-0.7% ומדד הבנקים רשם ירידה של 2%.

אי.די.בי אחזקות הבהירה היום למשקיעים כי היא "רואה בכלל פיננסים החזקה אסטרטגית שלה, אין בכוונתה הנוכחית לבצע מכירה של כלל פיננסים". ההודעה פורסמה בעקבות הורדת אופק תחזית הדירוג של כלל פיננסים על ידי מידרוג ל"שלילי". בנוסף, לחיזוק מעמדה של כלל פיננסים בקבוצה, הודיעה אי.די.בי כי תזרים לכלל פיננסים הון בסך של כ-50 מיליון שקל על מנת לתמוך בתזרים לשירות החוב של כלל פיננסים. ההזרמה תהיה כפופה לאישור הדירקטוריון.

אתמול הושלמה עסקה במסגרתה מכרה כלל עסקי ביטוח מקבוצת אי.די.בי את החברה הבת גארד ל-National Indemnity Company מקבוצת ההשקעות ברקשייר האת'ווי של המיליארדר וורן באפט תמורת 865 מיליון שקל.

מניית בנק הפועלים ריכזה עניין לאחר שאתמול הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד יו"ר הבנק לשעבר דני דנקנר. בין היתר מאשימה הפרקליטות את דנקנר במרמה והפרת אמונים, לקיחת שוחד, פגיעה בניהול תקין של עסקי תאגיד בנקאי והלבנת הון. 

"החלטת הריבית של בנק ישראל תרכז את מירב תשומת הלב לא בגלל ההחלטה הצפויה להותירה את הריבית על כנה, אלא בגלל הצפי שבנק ישראל ירד מן הגדר ויטיל מגבלות מינוף משמעותיות בשוק הנדל"ן בהקדם", מסכם פגוט.

להערכת הכלכלן הראשי של D&B צח ברקי הריבית במשק תשאר ברמתה הנוכחית. לדבריו לחשש מפני התפתחות בועה במחירי הדיור יש השפעה אפקטיבית על שיקולי הוועדה המוניטרית, בבואה לקבוע את הריבית, בגלל גודלו ומרכזיותו של תחום הנדל"ן במשק. שינויים בהתנהלות מוסדות התכנון, הבנייה ושיווק הקרקעות יכולים להקטין באופן משמעותי את השפעת שוק הנדל"ן על הריבית. השפעה זו הופכת להיות מסוכנת יותר, במצב של האטה בצמיחה הגלובלית.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן