הבורסה ננעלה בירידות: הכשרה אנרגיה קרסה ב-28%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל בירידות על רקע ההמתנה להתפתחויות באירופה. במוקד המסחר עמדו מניות הנפט והגז, אשר זינקו אתמול וקרסו היום, כשהמשקיעים ממתינים לתוצאות מקידוח מירה.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, ת"א 100 איבד 0.7% מערכו. מדד מניות הבנקים ממשיך לרכז עניין על רקע חשיפת הבנקים לחובות אי.די.בי, ונחלש ב-0.2%. מניות הכשרה אנרגיה ומודיעין, שאתמול נסקו בסיום המסחר, נסחרו בירידות חדות של 28% ו-17.7% בהתאמה.

חברת דירוג האשראי מודי'ס פרסמה אתמול את דוח האשראי השנתי שלה, בו ציינה כי "דירוג האשראי של ישראל, A1, נתמך על ידי החוזק הכלכלי, המוסדי והממשלתי בה". עם זאת, הזהיר הדו"ח מפני אתגרים חברתיים ופוליטיים משמעותיים אשר עלולים להוביל למיתון במשק הישראלי.

בעוד במודי'ס מעריכים את כוחה המוסדי והפיננסי של ישראל כגבוה, מצוינים חוסר יציבות פוליטי ושחיתות בתור חולשות יחסיות לקבוצת הייחוס בטווח הדירוג שלה. הדו"ח מעריך את הסיכוי לאירועי סיכון כבינוני בהתבסס על הסיכונים הפוליטיים הפנימיים והחיצוניים אשר עומדים בפני המדינה.

שלושה ימים לאחר פרסום הפסדי העתק (1.27 מיליארד שקל) והוספת הערת "עסק חי" לדוחות, קיימה אתמול חברת אי.די.בי אסיפה לבעלי האג"ח מסדרה ב', אשר אמורות להיפרע ביום חמישי הקרוב. החברה ביקשה מבעלי האג"ח לאפשר לה להפקיד את סכום החוב – 35 מיליון שקל – בנאמנות, על מנת שתוכל למצוא משקיע חיצוני בחברה בשבועות הקרובים. הבקשה מגיעה על רקע התנגדות בעלי החוב האחרים והגופים המוסדיים לתשלום החוב למחזיקי אג"ח ב' מתוך קופת החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן