הבורסה ננעלה בירידות: מדד הבנקים איבד 1.7%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום במגמה שלילית ברקע למתיחות בדרום ולאחר הנעילה השלילית אמש. המתיחות בדרום ודוחות שליליים שפורסמו אמש משכו את המדדים המובילים לירידות

המדדים המובילים בתל אביב ננעלו בירידות שערים. ת"א 25 ירד ב-0.27%, ת"א 100נחלש ב-0.6%,מדד הבנקים איבד 1.7% מערכו ומניות הגז והנפט ננעלו ללא שינוי. 

ירי הטילים מרצועת עזה לישובי הדרום נמשך גם היום. אחרי יום שבו התפוצצו בשטח ישראל יותר מ-100 רקטות ופצצות מרגמה, לילה מתוח עבר על תושבי עוטף עזה ויישובי הדרום האחרים המצויים בטווח אש ארגוני הטרור ובנתיבות 3 בתים התפוצצו מרקטה שהתפוצצה. הלימודים אמורים להיפתח כסדרם. היום קיים הרמטכ"ל דיון מיוחד על האפשרות לתגובה ישראלית לירי ואחר הצהריים צפוי פורום התשעייה להתכנס כדי לדון בנושא. 

אתמול פרסמה הוט את דוחותיה לרבעון השלישי כאשר מהדוחות עולה כי כניסתה של חברת הוט לשוק הסלולר גבתה ממנה מחיר כבד: הרווח הנקי של החברה לרבעון השלישי של שנת 2013 צנח ב-97% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-2 מיליון שקל בלבד, לעומת 58 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2011. זאת כאמור בעיקר בשל כניסת החברה למגזר הטלפונים הסלולריים. הרווח התפעולי הסתכם בכ-87 מיליון שקל, ירידה של כ-22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד המיוחסת גם היא למגזר הסלולר.

סערה בחברת אמפל: איש העסקים יוסי מימן מוותר על חברת האחזקות אמפל, ויעביר אותה לידי מחזיקי האג"ח. הנהלת החברה הודיעה על המהלך בפגישה בין ועדת הנושים שמונתה על ידי בית המשפט האמריקאי והחברה. מקורבים למימן טוענים כי החלטתו התקבלה לאחר שהבין כי מיעוט בקרב מחזיקי האג"ח פועל לטרפד הסדר שיאפשר החזר של החוב למחזיקים וכי לא ניתן להגיע להבנות בנושא.

מחזיקי אג"ח של אי.די.בי אחזקות דורשים מהחברה להימנע מתשלום האג"ח הקרב של סדרה ד' בהיקף של 65 מיליון שקל מהכספים הנזילים של החברה. במכתב ששלחו שלשום בערב, דרשו הנאמנים וחברי הנציגות של מחזיקי האג"ח כי התשלום הקרוב למחזיקי האג"ח סדרה ד' האמור להתבצע ב-20 לדצמבר בסך 65 מיליון שקל יבוצע במימון מקורות חיצוניים.

יוון אישרה אמש ברוב של 163 מתוך 300 חברי פרלמנט את התקציב לשנת 2013, הכולל קיצוצים נרחבים בתכניות הפנסיה והעלאת מסים. זאת כדי שתעמוד בתנאים שהציבו לה מדינות גוש היורו על מנת לקבל את הסיוע הבינלאומי.

בארצות הברית יתחדש היום המסחר לאחר מנוחת סוף השבוע כאשר על הפרק עומד הצוק הפיסקלי. למרות שהמדינה נמצאת לאחר בחירות, הרפובליקאים והדמוקרטים עדיין מתגוששים בניהם על הצעדים הדרושים בכדי להביא ליציאה מהמצב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן