הבורסה ננעלה בירידות, מניית פריגו צנחה לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בירידות שערים קלות, על רקע הנעילה השלילית אמש בוול סטריט והמשך החשש מההאטה הכלכלית במשק. בבורסות אירופה נרשמות בשעה זו עליות שערים חדות על רקע דבריו של נגיד הבנק האירופאי המרכזי מריו דרגי, אשר הצהיר כי הבנק יבחן פעם נוספת את מדיניות ההרחבה הכמותית הנהוגה כיום.

דבריו של דרגי מגיעים בהמשך ישיר לפרסום נתוני מאקרו שונים אשר מצביעים על הקשיים ביציאתו של המשק האירופי מהמשבר. מוקדם יותר היום פרסם הבנק האירופאי המרכזי את החלטת הריבית לחודש נובמבר, לפיה הריבית במדינות האיחוד תיוותר ללא שינוי. בעקבות דבריו של דרגי, כאמור, המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות חדות בהובלת מדד הדאקס הגרמני אשר מתחזק ב-2.5%, כשגם בפריז נרשמות עליות של 2.4%. המגמה החיובית הגיעה גם לוול סטריט, שם מתנהל בשעה זו המסחר בעליות של כ-1%.

אך בניגוד למגמה העולמית, כאמור, ברחוב אחוזת בית בת"א ננעל היום המסחר במגמה שלילית קלה. מדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, מדד ת"א 100 ירד 0.5% ומדד הבנקים הוסיף 0.6% לערכו. מדד הנדל"ן נחלש ב-0.6%, מדד התקשורת ירד 0.2% ומדד הנפט והגז הוסיף להתחזק ועלה ב-1.4%. 

מניית אי.די.בי. צנחה היום ב-5.1% לאחר שמנכ"ל החברה, חיים גבריאלי, הודיע על התפטרותו. מניית פריגו ירדה ב-4.1%, על רקע חזרתה מניו יורק עם פער שלילי ופרסום דו"חותיה לרבעון השלישי. מניית פרטנר נחלשה ב-3.4% לאחר הזינוק שרשמה בימים האחרונים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן