הבורסה ננעלה בירידות קלות: החברה לישראל נחלשה ב-0.5%

יום מסחר אדום בבורסה בתל אביב ננעל בירידות מתונות, על רקע ירידות בבורסות אסיה וצפי לפתיחה שלילית בוול סטריט. במוקד המסחר היו מניות החברה לישראל, על רקע הודעתו של מנכ"ל בטר פלייס אוון תורנלי על עזיבה, ארבעה חודשים בלבד אחרי הצטרפותו לחברה.

מדד ת"א 25 נחלש ב-0.1%, ת"א 100 ירד ב-0.1%. מדד הבנקים איבד 0.9% מערכו ומדד מניות הנדל"ן נסחר ללא שינוי.

מניית החברה לישראל נחלשה ב-0.5% על רקע עזיבתו של מנכ"ל בטר פלייס אוון תורנלי. הסיבה לעזיבתו היא ככל הנראה חילוקי דעות עם עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל. תורנלי נכנס לתפקיד לפני כ-4 חודשים, לאחר הדחתו של מייסד בטר פלייס שי אגסי. החברה נקלעה לאחרונה למצוקת מזומנים, בעבותיה ביקשה ממשקיעיה הזרמת הון של 150 מיליון דולר. 


עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל | צילום: יח"צ

על פי נתוני הלמ"ס, עלה מדד המחירים לצרכן בחודש דצמבר ב-0.2% והגיע ל-105.7 נקודות, זאת בהשוואה ל-105.5 נקודות בחודש נובמבר. הערכות האנליסטים היו כי המדד ישאר ללא שינוי, ומרבית התחזיות צפו כי יהיה בטווח שבין -0.1% ל-0.1%. עוד פורסם כי המדד השנתי עלה ב-1.6%.

סוכנות הדירוג פיץ' איימה אתמול כי תוריד את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב, אם זו תעלה את תקרת החוב, מה שיביא לפי חברת האשראי להחרפת ההאטה הכלכלית של המדינה. לטענת ראש מחלקת הדירוג המדיני בסוכנות דיויד ריילי, למרות התוכנית למניעת משבר החוב שהושגה בחודש שעבר, קיים לחץ רב על הדירוג של ארה"ב כעת בגלל משבר החוב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן