הבורסה ננעלה בירידות קלות: מניית אי.די.בי טיפסה ב-11%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בירידות קלות כאשר החשש מפני המצוק הפיסקלי בארצות הברית ותחזית הצמיחה השלילית של הבנק האירופי המרכזי מעיבים על אווירת המשקיעים בעולם. במוקד המסחר עמד היום ההסכם בין אי.די.בי אחזקות לאיש העסקים אדוארדו אלשטיין שהחליט להשקיע 75 מיליון דולר נוספים בחברת גנדן.

מדדי ת"א 25 ו-100 ננעלו בירידה קלה של כ-0.2%, מניות הבנקים ננעלו ביציבות ומדד הגז והנפט הוסיף לערכו 0.5%. 

חבל הצלה נוסף לחברת אי.די.בי: מסעו של בעל השליטה נוחי דנקנר לארגנטינה התגלה כמוצלח, לאחר שאיש העסקים אדוארדו אלשטיין, שהשקיע בחברה 25 מיליון דולר בחודש ספטמבר, הסכים לממש את האופציה שהייתה לו ולהשקיע 75 מיליון דולר נוספים בגנדן אחזקות, החברה הפרטית השולטת באי.די.בי. ההשקעה עשויה לאפשר לאי.די.בי להגיע לפתרון מול מחזיקי אג"ח ד', ולשלם את חובה שלא מתוך כספי החברה, מה שעלול היה להיחשב כהעדפת נושים.

אתמול בערב נרשמה התפתחות משמעותית בין אי.די.בי לבין נציגות האג"ח של החברה. הנציגות הצביעה והחליטה ברוב קולות לדחות את ההסכם אליו הגיעו באי כוח משני הצדדים – עורכי הדין רלי לשם מצד הנציגות ורם כספי מצד החברה. הבשורה הדרמטית שעולה מההצבעה היא כי במידה והמלצת הנציגות למחזיקים תתקבל, תבקש הנציגות מבית המשפט להוציא צו למניעת התשלום וכפייה על אי.די.בי להגיע להסדר, או לפעול לפירוק החברה.


צילום: תומריקו

על פי ההבנות, אמור נוחי דנקנר להעביר למחזיקי האג"ח 120 מיליון שקל מהזרמת 75 מיליון הדולר של אדוארדו אלשטיין (במידה והעיסקה אכן תצא לפועל) ובכך לקבל ארכה של שלושה חודשים בתשלום 65 מיליון שקל למחזיקי האג"ח סדרה ד'. אך מחזיקי האג"ח דחו כאמור את ההסכמות שהגיע אליהם מייצג כוחם וסבורים כי הסכום צריך לעמוד על 200 מיליון שקל. בחברה הביעו פליאה על כך "שהנציגות ממניעים בלתי מובנים, מתנגדת למתווה שעליו סוכם בהתדיינות עם עורכי הדין שלה עצמה". בעקבות פרסום העסקה זינקה מניית אי.די.בי אחזקות ב-11%.

הטלטלה בשוק הסלולר נמשכת כש-HOT מובייל מיישרת קו עם גולן טלקום, והודיעה אתמול על השקת חבילה חדשה ללא הגבלה בעלות של 49 שקל לחודש. החבילה מיועדת למצטרפים חדשים שיתניידו לחברה מכל ספקית סלולר אחרת והיא תינתן למשך 6 חודשים. לאחר מכן ישלמו הלקוחות 99 שקל לחודש עבור אותו השירות. מניית סלקום ירדה היום ב-3%.

הבנק האירופי המרכזי הבנק חתך את תחזית הצמיחה של גוש היורו לרמה של בין 0.9% ל-0.3%. כמו כן צופה הבנק כי ב-2012 תתכווץ כלכלת הגוש ב-0.5% בממוצע, ירידה של 20% לעומת התחזית של הרבעון הקודם. הריבית בגוש היורו נותרה על כנה ברמה של 0.75%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן