הבורסה ננעלה במגמה מעורבת: הבנקים איבדו 1% מערכם

המסחר בת"א ננעל במגמה מעורבת, כשברקע המסחר עמדו הורדת תחזית הצמיחה העולמית של קרן המטבע, כמו גם המלצות ועדת זקן בדבר הריכוזיות והשקיפות של הבנקים בישראל מול לקוחותיהם.

המדדים המובילים ננעלו בעליות קלות: ת"א 25עלה ב-0.3%, בעוד ת"א 100רשם עלייה של 0.4%. ואילו מדד הבנקים ירד ב-1%.

המשקיעים הגיבו גם על חוק הריכוזיות, שהועבר אמש בכנסת בקריאה ראשונה ואמור לפרק את הפירמידות העסקיות בישראל תוך תקופה של 6 שנים. מדד המחירים הנמוך של יוני, שהפתיע את המשקיעים בסוף השבוע האחרון, גם הוא צפוי להשפיע על המסחר. מניות הבנקים, הביטוח והתקשורת צפויות לעמוד במוקד העניין היום.

הבנקים הוסיפו להיות במוקד היום, בעקבות פרסום דוח ועדת זקן, שבחנה את עניין התחרותיות בענף. על פי הדוח, הבנקים בישראל מתנהלים בצורה ריכוזית, יקרה ולא רווחית מספיק ביחס לשאר מדינות העולם המערבי. על פי המלצות הוועדה יש להנהיג רפורמה במערכת הבנקאית שתגביר את התחרותיות והשקיפות בפעילות הבנקים בישראל, גם על חשבון פגיעה של כ-600-800 מיליון שקל ברווחיהם.

מניית אי.די.בי ריכזה עניין לאחר שפורסם כי נוחי דנקנר, העמיק היום את שליטתו בה כשרכש 108,023 ממניותיה לפי מחיר של 13.88 שקל למניה. סך הרכישה עומד על 1.5 מיליון שקל, ומצטרף לרכישות בסך כ-30 מיליון שקל שביצע דנקנר במניות החברה בשלושת החודשים האחרונים. כעת עומד שיעור ההחזקה האישית של דנקנר בקבוצה על 4.05%.בעקבות הפרסום, עלתה מניית החברה ב-8.6%.

קרן המטבע הבינלאומית חתכה את תחזית הצמיחה שלה לכלכלה העולמית והזהירה כי המצב יכול ליהפך גרוע יותר אם קובעי המדיניות באירופה לא יבצעו פעולה נחושה ומהירה מספיק ביבשת הנתונה במשבר חוב מתמשך. הקרן "גילחה" את התחזית לכלכלה העולמית ב-2013 מ-4.1% ל-3.9%, והשאירה את תחזית הצמיחה ל-2012 על 3.5% בלבד.

 

 


לקבלת כל העדכונים, החדשות והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק


 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן