הבורסה ננעלה במגמה מעורבת, מניות הגז זינקו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום ביציבות, למרות החששות ברחבי יבשת אירופה עקב המתיחות בין תורכיה לרוסיה. כזכור, אתמול דווח כי תורכיה הפילה מטוס קרב רוסי אשר חדר לשטחה, ובורסות היבשת מיהרו להגיב בירידות שערים. בנוסף, מניות הגז עמדו היום במוקד לאור עסקת לוויתן, בעוד החברות במשק ממשיכות לפרסם נתוניהן לרבעון השלישי.

 באירופה, כאמור, הבורסות מתנהלות היום בהמשך להתפתחויות הגיאופוליטיות הדרמטיות אתמול. בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה, פוטין כינה אותה שותפה לטרור והזהיר אותה מפני ההשלכות החמורות של האירוע. הדברים הקשים הביאו את ראשי נאט"ו להיפגש אמש, ואלו הבהירו כי הם תומכים בטורקיה. הבוקר דווח כי רוסיה וסוריה תוקפות במקום הפלת המטוס, ובעולם חוששים מפני התלקחות האיזור כולו. מלבד זאת, המשקיעים בעולם חוששים מאירועי טרור נוספים באירופה. 

כל זאת עמד, כאמור, ברקע למסחר אצלנו, אשר ננעל היום במגמה מעורבת. מדד ת"א 25 נחלש היום ב-0.1%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.2% ומדד הבנקים איבד 1.1% מערכו. מדד התקשורת נחלש ב-0.6%, מדד הנדל"ן התחזק ב-0.8% ומדד הנפט והגז טיפס ב-1.1%.

עסקת ענק נחתמה הבוקר, לפיה שותפות לוויתן תמכור גז לחברת דולפינוס הולדינג המצרית בתקופה של 15 שנה, כאשר היקף החוזה נאמד ב-10 מיליארד דולר. לירן לובלין, אנליסט האנרגיה של IBI השקעות, מציין כי "החתימה על ההסכם מגיעה בתזמון שבו המצרים מתחילים לדבר שוב במונחים של עצמאות אנרגטית, וההסכם הזה מצנן מעט את הביקורת שטוענת שמצרים לא צריכה את הגז מישראל. מדובר בהסכם מאוד מעניין, אטרקטיבי מבחינה כלכלית וחשוב למאגר לוויתן. בנוסף, אנו סבורים כי זוהי סנונית ראשונה בדרך לחתימה על חוזים נוספים וחזרת מאגר לוויתן למסלול הפיתוח". בעקבות העסקה מניות חברות הגז השותפות לצד נובל אנרג'י בלוויתן, נמצאות במוקד: דלק קידוחים קפצה ב-1.2%, אבנר דינקה ב-1.4% ורציו הוסיפה 3.3% לערכה.

עונת הדוחות: מניית מגדל נסחרה היום ללא שינוי , לאחר שדיווחה על דוחות מאכזבים במיוחד לרבעון השלישי של השנה. חברת הביטוח סיימה את הרבעון הקודם עם הפסד נקי של 333.7 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 141.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2014. מגדל היא לא חברת הביטוח היחידה שראתה הפסדים בדוחותיה הרבעוניים: היא מצטרפת להראל, פניקס ומנורה – אך הפסדיה היו גבוהים יותר מכולן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן