הבורסה ננעלה במגמה מעורבת: סלקום טיפסה ב-3.5%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות כאשר המגמה במדדים המובילים הייתה מעורבת. חברות סלקום ואלביט מערכות פרסמו היום את דוחותיהן לרבעון השלישי. ברקע המסחר עמדה גם הודעת מנהיגי גוש היורו על הענקת ארכה במועד השלמת יעדי הגירעון של יוון שנותנת לה מרווח נשימה של שנתיים נוספות. 

מדד ת"א 25 רשם עלייה קלה של 0.1%, ת"א 100 ירד ב-0.2%, מדד הנפט והגז נפל ב-1.7% ומדד מניות הבנקים הוסיף 1.4% לערכו.

שרי האוצר של גוש היורו מתכנסים בבריסל בניסיון לאשר הנהגת תקציב משותף של החברות בגוש לשנת 2013. אמש הודיעו השרים כי הם מסכימים לתת ארכה של שנתיים ליוון להשלמת יעדי הגירעון שלה. הארכה זו יוצרת פער מימוני של 32.6 מליארד יורו וההחלטה לגבי מי יישא בנטל העלויות הנוספות נדחתה ל-20 בנובמבר. 

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: אוליבייה פיטוסי

חברת הסלולר סלקום דיווחה הבוקר על ירידה של 37% ברווח הנקי שלה. הכנסות החברה ירדו ב-13% והסתכמו ברבעון השלישי ב-1.4 מיליארד שקל. מניית החברה טיפסה וננעלה בעלייה של 3.5%.

חברת אלביט מערכות דיווחה היום על תוצאותיה הרבעוניים. על פי הדוח,הכנסות החברה הסתכמו ב-677.5 מיליון דולר בהשוואה ל-663.7 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2011 – ירידה של 2%. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-61.0 מיליון דולר בהשוואה ל- 70.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 13.2%. הרווח הנקי הסתכם ב-49.4 מיליון דולר בהשוואה ל- 56.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 12%.

רק לפני כשבוע הודיעה חברת גבעות עולם כי הועדה המחוזית החליטה לאשר את בקשתה לקידוחי מגד 6, 7 ו-8. אולם היום הודיעה החברה כי חיישני הגז המוצבים באופן קבוע באתר מגד 5 זיהו הבוקר סימני גז מסוג שלא הופיע קודם במהלך ההפקה. לאחר הגילוי עצרה החברה את הפקת הנפט מבאר מגד 5 והודיעה על כך לרשויות. אנשי המשרד להגנת הסביבה הגיעו לאתר מגד 5 וביצעו בדיקות שונות באתר, על פני השטח. בבדיקות אלו לא נמצאו סימנים לגז הלא מוכר. המנייה נפלה ב-5.9% בהיקף מסחר רחב.

קבוצת אי.די בי שלחה אמש מכתב לנאמני האג"ח שלה ודרשה לבדוק ניגוד עניינים של נציגויות האג"ח. הקבוצה מאשימה את חברת ההשקעות פסגות בכך שהיא משתמשת בנציגויותיה באג"ח של אי.די.בי אחזקות על מנת לקדם אינטרסים באי.די.בי פיתוח. במכתב שללחו אמש עורכי הדין רם כספי ואברהם וול לא נאמר במפורש שמה של פסגות, אך כל החיצים מפנים אליה, שכן היא היחידה בעלת נציגויות בשתי החברות. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן