הבורסה ננעלה במגמה שלילית; מניות שותפות הגז התאוששו

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית על רקע העליות בהן ננעל אמש המסחר בוול סטריט. אתמול, כזכור, ננעלו המדדים המובילים בניו יורק במגמה חיובית, כשמדד ה-S&P 500 שבר שיא חדש. היום הבורסות ברחבי העולם הנוצרי מנהלות יום מסחר מקוצר בלבד, ומחר לא יתקיים במדינות אלו מסחר לרגל חג המולד.

אתמול, כאמור, ננעל המסחר בבורסה בתל אביב בירידות שערים על רקע הטלטלה אשר עוררה החלטתו של הממונה על ההגבלים העסקיים, לפיה יש לחייב את חברות הגז למכור נתח מאחזקותיהן במאגרי הגז השונים לחופי ישראל. החלטתו הביאה אתמול קלריסת מניות שותפות הגז, אשר גררו גם את יתר הבורסה לירידות שערים.

צילום: דרור שאייר

היום, כאמור, נראה כי המגמה נבלמה – והמסחר ננעל ביציבות. מדד ת"א 25 ירד 0.5% ומדד ת"א 100 איבד 0.4%, ומדד הבנקים צנח ב-1.6%. מדד התקשורת נחלש ב-1.7%, ומדד הנדל"ן איבד 0.4% מערכו. אך את מרבית תשומת הלב ריכז היום מדד הנפט והגז, אשר התאושש היום לאחר הירידות החדות אמש ווקפץ ב-2.2% לערכו.

הסיבות להתאוששות מדד הנפט והגז הן התאוששות מניות שותפות חיפושי הגז אשר התרסקו אתמול בעקבות החלטתו של גילה. כך, התחזקה היום מניית חברת רציו ב-5.8%, מניית קבוצת דלק התחזקה ב-5.5%. מניית בנק לאומי נחלשה ואיבדה 2% מערכה, כשברקע הסכם הפשרה עליו חתמה בארה"ב, ואשר עורר הדים רבים בישראל.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן