הבורסה ננעלה בעליות; אג"ח אלביט הדמיה צנחו ב-25%

המסחר בבורסה ברחוב אחד העם ננעל היום בעליות קלות למרות הירידות החדות בשוקי העולם אתמול. היום אחר הצהריים יצאה הכנסת ה-19 לדרך.

ת"א 25 התחזק ב-0.8% ות"א 100 עלה ב-0.9%. מדד התקשורת התחזק ב-1.1%, מניות הנפט והגז נסחרו סביב רמות הפתיחה ומניות הבנקים טיפסו ב-1%.

באסיה נחתם היום המסחר במגמה שלילית. מלבד שנחאי שרשם עליה קלה של 0.2%, המדדים המובילים ירדו בחדות. הבורסה בטוקיו השילה 1.7%, ואילו המדד בהונג-קונג נפל ב-2.3%.

מוטי זיסר בדרך להסדר חוב: אלביט הדמיה הודיעה היום כי תדחה את תשלום הקרן למחזיקי אג"ח מסדרות א ו-ב' שהייתה צפויה ב-20 בפברואר, והיא נמצאת במגעים להגיע להסכמה על המחזיקים לדחיית התשלום עד ה-1 באפריל. בעקבות ההודעה צנחו אג"ח החברה בעד 25%.

בהודעת החברה נכתב כי עקב התנגדות מחזיקי איגרות החוב של החברה הבת פלאזה, לא תחלק החברה דיבידנד, מה שיפגע ביכולתה של אלביט הדמיה לעמוד בהתחייבויותיה. החברה נדרשת לשלם ב-20 בפברואר 82 מיליון שקל (קרן וריבית) למחזיקי איגרות החוב (סדרות א' ו-ב').

"המנוף הפיננסי בשילוב עם הקושי למשוך דיבידנדים במעלה הפירמידה העסקית הכריע את הלוליין הפיננסי", אמר היום יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, בעקבות הודעת אלביט הדמיה על דחיית תשלומים לבעלי איגרות החוב הקצרות. "מוטי זיסר העריך בחסר את הרסניות המינוף ואת עומק המשבר הפיננסי הגלובלי. בדיעבד, ניתן לומר כי בנק הפועלים הקדים לזהות את המצוקה הפיננסית אליה נקלעה קבוצת אלביט הדמיה ואילו שוק ההון הגיב באיחור אופנתי".

"בשורה התחתונה", אמר פגוט, "נראה כי הירידות החדות באגרות החוב של החברה הנרשמות היום אינן המילה האחרונה ומנגד יתכן כי קרנות אג"ח במצוקה המחזיקות בהערכות שווי עדכניות של נכסי אלביט הדמיה ישמחו להגדיל חשיפה במחירי סוף עונה ולנצל את ניקוי השורות והפאניקה סביב ההסדר המתיש הצפוי".

צילום: אהוד כהנים

מניית בזק המשיכה לעמוד במוקד לאחר שאתמול נפלה ב-1.6% על רקע התקלה החמורה ברשת פלאפון, החברה הבת. מנכ"ל הרשת, גיל שרון, סיפר במסיבת עיתונאים כי סיבת התקלה בליבת המערכת טרם נמצאה אולם הבטיח פיצוי של 60 דקות שיחה או 500 מ"ב לגלישה באינטרנט.

בזק פרסמה היום גם את תחזיותה לשנת 2013 לפיהן הרווח הנקי עבור בעלי מניות צפוי להיות בטווח שבין 1.7 ל-1.8 מיליארד שקל – טווח הזהה לרווח אותו העריכה בזק לשנת 2012 והיום אישררה אותו. מניית בזק התחזקה היום ב-3.5%.

מניית הביומד – ביוקנסל זינקה ב-13.1% לאחר שאמש דיווחה כי ביצעה ניסוי מוצלח בדרך למציאת תרופה לטיפול בסרטן הדם.

גם מניית אי.די.בי איבדה 0.7% מערכה לאחר שאתמול הודיעה כי המועד האחרון להשקעה מצד איש העסקים אדוארדו אלשטיין בחברה האם גנדן, שאמור היה להיות ה-20 בפברואר, נדחה בחודשיים

"במהלך השבועיים האחרונים פנינו מספר פעמים לנציגות מחזיקי האג"ח בבקשה להיכנס למשא ומתן אינטנסיבי על מנת לגבש הסדר הוגן ולסיימו תוך זמן קצר", מסרו באי.די.בי. "בתגובה לפניות אלו נענינו כי המשא ומתן צפוי להיות ארוך יותר. על מנת לאפשר לצדדים למצות את הזמן הדרוש לגיבוש הסדר – הגיעו גנדן ואלשטיין להסכמה כי אם לא יושג הסדר עם מחזיקי האג"ח לפני 20 בפברואר אזי יוארך המועד למימוש האופציה עד 10 באפריל".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן