הבורסה ננעלה בעליות: אי.די.בי זינקה ב-13.7%

הבורסה באחד העם ננעלה היום בעליות על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בדרום הארץ. אמש רשמה וול סטריט ירידות שערים, אך החוזים העתידיים מראים על עליות במדדים המובילים. מניות אי.די.בי עמדו במוקד לאחר פרסומים על שינויים מבניים שמתכננת החברה. 

מדד ת"א 25 עלה ב-0.8%, ת"א 100 התחזק ב-1%. מדד מניות הבנקים מוסיף 2.3% לערכו, ואילו מדד מניות הגז והנפט עלה ב-0.7%.

עשרות רקטות ופצצות מרגמה התפוצצו הבוקר בשטח המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון. שלושה פועלים זרים נפצעו באחד היישובים במועצה האזורית אשכול ומספר בתים ספגו פגיעה ישירה. אמש תקף חיל האוויר בצפון רצועת עזה.

מניית אי.די.בי זינקה היום ב-13.7% על רקע פרסומים על כך שהחברה שוקלת לערוך שינויים מבניים בקבוצה. על פי הדיווח, חברה שוקלת לאחד את כור עם דסק"ש, לאחד אותה עם אי.די.בי אחזקות, או לאפשר לחברה האם לרכוש את כור. לאחר הפרסום טיפסה מניית כור ב-14%

חברת בבילון הודיעה אמש כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בתחום הפרסום המקוון בסלולר עם ענקית האינטרנט גוגל. מניית החברה זינקה אך צנחה מאוחר יותר וסגרה את המסחר בירידה של 6% וזאת על אף פרסום דוחות חיוביים. הבוקר ממשיכה בבילון לרדת ומאבדת 2.5% מערכה.

שותפות פרויקט לוויתן יעמדו גם היום במוקד המסחר על רקע הפרסומים על כך שחברת האנרגיה האוסטרלית וודסייד תתמודד גם היא במכרז על רכישת 30% ממניות הפרויקט. וודסייד מצטרפת לחברת טוטאל הצרפתית ולגזפרום הרוסית.

מריל לינץ' העלתה את תחזית הצמיחה של ישראל ב-2012. החברה הודיעה כי עקב השיפור בכלכלה הגלובלית וסימני ההתאוששות בישראל במחצית הראשונה של 2012 הוחלט להעלות את התחזית ב-7.4% ל-2.9%. יחד עם זאת החליטו כלכלני החברה כי עקב חשש מהחרפת המשבר בגוש יורו ואיום המצוק הפיסקלי בארה"ב, תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2013 נותרה ללא שינוי על 2.9%.

אמש הושלמה העסקה לרכישת גארד על ידי המיליארדר וורן באפט.  חברת כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי הודיעה כי חברת National Indemnity Company, החברה הבת של ברקשייר האתווי בבעלותו של באפט קיבלה אישור לרכישת גארד מהמפקח על הביטוח במדינת פנסילבניה שבארה"ב. במסגרת העסקה ישלם באפט 221 מיליון דולר עבור גארד וישחרר את כלל ביטוח מהלוואה בסך 48 מיליון דולר שלקחה מהתאגיד הבנקאי CUSH.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן