הבורסה ננעלה בעליות; בבילון איבדה 5% מערכה עד לשפל של חצי שנה

הבורסה באחד העם פתחה היום את שבוע המסחר על רקע נתונים מעודדים שפרסם משרד התעסוקה בארצות הברית ביום שישי, אשר הצביעו על ירידה מפתיעה בשיעור האבטלה לרמה של 7.7%.

מדד תל אביב 25 התחזק ב-0.5%, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.6% לערכו ומדד הבנקים רשם עליה של 0.7%. מדד הביטוח התחזק ב-1.8%, ומדד הנפט והגז הוסיף 0.4% לערכו.

ביום חמישי האחרון קפצה מניית אי.די.בי ב-11% וזאת לאחר שמסעו של בעל השליטה נוחי דנקנר לארגנטינה התגלה כמוצלח – איש העסקים אדוארדו אלשטיין, שהשקיע בחברה בספטמבר 25 מיליון דולר, הסכים לממש את האופציה שהייתה לו ולהשקיע 75 מיליון דולר נוספים בגנדן אחזקות, החברה הפרטית השולטת באי.די.בי.

ההשקעה עשויה לאפשר לאי.די.בי להגיע לפתרון מול מחזיקי אג"ח ד', ולשלם את חובה שלא מתוך כספי החברה, מה שעלול היה להיחשב כהעדפת נושים. מניית החברה נחלשה היום ב-2.1%. 

צילום: אילוסטרציה ingimageA.S.A.P

מניית בבילון המשיכה היום לאבד מערכה וצנחה ב-5%, עד לשפל של כחצי שנה. זאת לאחר שהודיעה בחודש שעבר על דחיית תהליך הנפקתה בבורסות וול סטריט. מאז ההודעה צנחה מניית החברה בכ-20%.  

שותפות לוויתן יתחילו להפיק גז מהמאגר כבר בשנת 2016, בכמות של 750 מיליון רגל מעוקב ביום – כך על פי דיווח של נובל אנרג'י ביום חמישי לבורסה בארה"ב, במסגרת ועידת אנליטסטים שהיא ערכה. מניות השתפות דלק התחזקה ב-0.4%, מניית רציו נחלשה ב-0.3% ומניית אבנר הוסיפה 0.8% לערכה. 

בארצות הברית, נוספו בחודש שעבר לשוק 146 משרות חדשות, מעל הציפיות של האנליסטים. שיעור האבטלה ירד בנובמבר ב-0.2% לרמתו הנמוכה ביותר מאז דצמבר 2008. עם זאת, משרד התעסוקה עדכן למטה את הגידול בשוק העבודה בחודשים ספטמבר ואוקטובר, כך שמספר המשרות שנוספו במהלך החודשים הללו קטן ב-49 אלף מהמספר הראשוני.

הקיפאון במגעים לפתרון הצוק הפיסקלי נמשך. ביום שלישי הקרוב תתכנס ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי בארצות הברית וותקיימו יומיים של דיונים שבסופם יכריז ככל הנראה נגיד הבנק המרכזי, בן  ברננקי על תוכניתו החדשה להמרצת הכלכלה שתחליף את תוכנית ה"אופריישן טוויסט" המסתיימת בסוף החודש.

באירופה פרסם הבנק המרכזי את תחזית הצמיחה שלו לגוש היורו, לפיה כלכלת האזור צפויה להתכווץ עוד יותר בשנת 2013 ושיפור במצב יחל רק בשנת 2014. על פי תחזית הבנק ב-2013 תצמח כלכלת גוש היורו בשיעור של בין 0.3% ל-0.9% וב-2012 היא תתככווץ בכ-0.5%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן