הבורסה ננעלה בעליות: החברה לישראל זינקה ב-5.6%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות קלות על רקע חידוש המסחר בבורסות וול סטריט לאחר יומיים בהם הושבת בשל הסופה "סנדי" אשר פקדה את ניו יורק, ועל רקע הורדת הריבית במשק, שהביאה אתמול לעלייה במסחר.

עונת הדוחות לסיכום הרבעון השלישי נפתחה היום, כששופרסל דיווחה על תוצאותיה, והמשקיעים ממתינים לפרסום דוחותיה של טבע לרבעון השלישי של השנה מחר בשעות הצהריים. בינתיים, בארץ, ההתייקרויות הרבות במשק שהיו אמורות להכנס הלילה יידחו לשבועות הקרובים. עם זאת, מחיר הדלק יירד הלילה ב-36 אגורות. 

מדד תל אביב 25 עלה ב-0.4%, מדד תל אביב 100 התחזק ב-0.3%, מדד הנפט והגז רשם ירידה של 1.7% ומדד הבנקים איבד 0.3% מערכו. אחה"צ התחדש (בינתיים ללא תקלות) גם המסחר בבורסות וול סטריט, אשר הושבת ביומיים האחרונים בעקבות ההוריקן סנדי.

הרובע הפיננסי בניו יורק לאחר סופת סנדי | צילום: רויטרס

מניית חברת כיל, השוקלת התמזגות עם יצרנית הדשנים הגדולה בעולם, זינקה ב-5.2%. זאת לאחר שיו"ר החברה לישראל, בעלת השליטה בכיל, ומנכ"ל פוטאש, נפגשו עם ראש הממשלה שהורה למשרד האוצר לבדוק את היבטי העסקה. 

בהודעה שפרסמה היום החברה לישראל לבורסה נאמר כי החברה מאשרת כי "מעת לעת, לאורך השנים, החברה בוחנת אסטרטגית את שאלת אופן החזקתה בנכסיה השונים, לרבות בכי"ל. החברה מאשרת כי ידוע לה שפוטאש הקנדית נמצאת במגעים עם רשויות ממשלה שונות. נושאי משרה בכירים בחברה מלווים את מגעי פוטש עם ממשלת ישראל". 

ענקית הקמעונאות שופרסל, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, דיווחה היום על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2012. החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 3.03 מיליארד שקל, עלייה של 1.3% מהרבעון המקביל אשתקד, ומסיימת את הרבעון ברווח תפעולי של 95 מיליון שקל, המהווים 3.1% מכלל ההכנסות. למרות זאת ירדה מניית החברה ב-0.4%.

בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2011 רשמה שופרסל עלייה של 33% ברווח התפעולי ואם מכניסים גם את מכירת נדל"ן להשקעה מסתכם הרווח התפעולי ב-112 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל ב-118% והסתכם ב-70 מיליון שקל לעומת 32 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי הרבעון השלישי בשנה שעברה היה שיאה של המחאה החברתית הגדולה שהורידה משמעותית את רווחיהן של רשתות המזון הגדולות.

לקראת סיומה של עונת הדוחות בוול סטריט צפויה מחר חברת טבע הדואלית לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. ברבעון השני הכנסותיה של החברה גדלו ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-5 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-1.4 מיליארד דולר, עלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורת הרווח הנקי דיווחה טבע על רווח של 1.1 מיליארד דולר, שהם כ-1.28 דולר למניה. מדובר בעלייה של 14% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. 

הלילה יכנסו לתוקף ההתייקרויות במשק, ביניהם עלייה במחירי המוצרים של החברות תנובה, שטראוס, אסם, יוניליוור ועוד. כמו כן הלילה יירד מחיר הדלק מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעמוד על 7.58. מדובר בירידה של 4.53% שהם שינוי של 36 אגורות מהחודש הקודם. עמלת תדלוק במשאבה המיועדת לתדלוק על ידי עובד תחנת התדלוק תעמוד על 18 אגורות לליטר ללא שינוי מהחודש הקודם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן