הבורסה ננעלה בעליות: "הסוחרים מייחסים חשיבות אפסית לבחירות"

הבורסה באחד העם המשיכה היום את המגמה החיובית בה ננעלה אמש ורשמה עליות נוספות. מדד תל אביב 25 רשם קפיצה של 1.1% והשלים עליה של 11% מתחילת השנה. מדד תל אביב 100 הוסיף 0.9% לערכו ומדד הבנקים טיפס ב-2.3% נוספים, לאחר שאתמול זינק ב-4.9%. מניית בנק לאומי טיפסה ב-3.6%, מניית בנק הפועלים הוסיפה 1.4% לערכה ומניית בנק דיסקונט התחזקה ב-0.8%.

על אף כי במערכת הפוליטית גוברות ההערכות שהבחירות הכלליות יוקדמו על רקע החשש כי לא יושג רוב לאישור התקציב, לא נרשמים בינתיים בבורסה חששות מחוסר ודאות כלכלי. "בדרך כלל עשויות בחירות מיידיות לעורר רעש אבל כשהרצף השלטוני יציב העניינים בדרך כלל נרגעים", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "הבורסה אינה סבורה כנראה כי צפוי שינוי רדיקלי במבנה השלטון ולכן מייחסת חשיבות כמעט אפסית לבחירות. יש דווקא יתרון לכך שהתקציב עדיין לא עובר משום שמדובר במדיניות פיסקלית מרסנת שטובה לאג"חים ממשלתיים". 

"הבורסה הייתה מתרגשת יותר אם המשקיעים היו חושבים שדברים ישתנו באופן מהותי מבחינת המצב הפוליטי או באג'נדה הכלכלית", מוסיף פגוט, "אולם כרגע עושה רושם שהמבנה הקואליציוני לא ישתנה וכך גם המדיניות. אנשים מקבלים ביטחון מדברים אחרים והבחירות הן מבחינת נון-אישיו".


ראש הממשלה, בנימין נתניהו | צילום: מרק ישראל סלם

יום המסחר אמש בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, על רקע הדיווחים לפיהם ספרד עשויה לבקש באופן רשמי חבילת חילוץ. המשבר הספרדי ממשיך להעסיק את המשקיעים, כאשר ממשלת ספרד עדיין מסרבת להגיש בקשת חילוץ רשמית למנגנון היציבות, והמשקיעים מקווים כי בקשה רשמית תוגש בקרוב.

אתמול העריכה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס כי הבנקים בספרד עשויים להיתקל בחובות כבדים יותר מהאומדן שנתנה הממשלה בשבוע שעבר. גם יוון נשארת במוקד העניינים, כשמנהיגיה מנסים להעביר רפורמות אשר יעזרו למדינה לעמוד בתנאי חבילת החילוץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן