הבורסה ננעלה בעליות חדות; אל על נסקה ב-20.5%

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות חדות על רקע המגמה החיובית בשוקי העולם ותחילת תהליך הרכבת הממשלה בישראל. מחזור המסחר עמד על כ-650 מיליון שקל בלבד.

מדד ת"א 25 התחזק ב-1.5%, ת"א 100 התחזק ב-1.6%, מניות הנפט והגז הוסיפו 1.4% לערכן, מדד הנדל"ן התחזק ב-1.1% ומדד הבנקים רשם עליה של 1.5%.

"את העליות בתל אביב הובילו כצפוי המניות הדואליות שנהנו מפערי ארביטראז' חיוביים, ושיקפו את האופטימיות בסוף השבוע בוול סטריט כאשר מדד הדאו ג'ונס עלה אל מעל רמת ה-14,000 נקודות", אמר גיל הוד, מנכ"ל פריקו ניהול השקעות.

"למרות העליות, חסרה עוצמה בבורסה בתל אביב, כאשר הדבר מתבטא בביצועי חסר אל מול השווקים בעולם מתחילת השנה. ביצועי החסר של השוק המקומי נובעים מאי הוודאות של המשקיעים בנושאים כגון התקציב והגזירות הכלכליות, המתיחות בצפון וחזרת הנושא האיראני לכותרות. בנוסף לכך, התחזקות נוספת של השקל מול המטבעות המובילים פוגעת בכושר התחרותיות של היצואנים". 

צילום: אהוד כהנים

מניית אל-על זינקה ב-20.5% לאחר שקרן פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי גיבשה קבוצת שליטה משותפת בחברה. החברה הודיעה ביום חמישי כי חתמה על הסכם הבנות בינה לבין כנפיים החזקות, במסגרתו תשקיע עד כ-60 מיליון דולר, והשתיים יקימו גרעין שליטה משותף. פימי צפויה לשלוט בכ-35.5% מאל על, ולקבל אופציות על רכישת 12.3% נוספים.

ההסכם יתבצע בשני שלבים – בשלב הראשון תשקיע פימי 5 מיליון דולר תמורת 5.71% ממניות אל על במחיר הגבוה ב-37% ממחיר המניה כיום. במקביל, תרכוש פימי מכנפיים כמות נוספת של מניות באותו מחיר, תמורת 5 מיליון דולר נוספים. לאחר ביצוע שלב זה תחזיק פימי ב-11.41% ממניות החברה.

מניית אי.די.בי אחזקות עלתה היום ב-2% על רקע חילופי הדברים בינה לבין נציגות מחזיקי האג"ח של החברה הבת, אי.די.בי. פתוח. נציגות מחזיקי האג"ח הכוללת את פסגות, קרן יורק והפניקס, שלחה היום לחברה מכתב בו היא מביעה את דאגתה וחששותיה העמוקים "הן ביחס למצב הכספי הבעייתי ביותר של אי.די.בי. פתוח ושל קבוצת אי.די.בי כולה, והן מהמידע שהועבר במסגרת הפגישה, לרבות בקשר עם העסקאות המתוכננות בקבוצה".

באי.די.בי מיהרו להגיב: "אנו חולקים לחלוטין על האמירות, הדעות והפרשנויות במכתב ששלחה הנציגות" נכתב בהודעת החברה. "לחברה נכסים מצוינים אשר ערכם הכלכלי עולה באופן ניכר על סך כל התחייבויותיה. כמו כן בקופת אי.די.בי פיתוח יש כיום מקורות נזילים המאפשרים לה לעמוד בכל התחייבויותיה עד לרבעון הראשון של שנת 2014. 

מניית מלאנוקס המשיכה להתאושש מהמכה שספגה לפני כשבוע וחצי, ורשמה היום עליה של 5.4%. לפני כשבוע וחצי פרסמה החברה את דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2012 כאשר הרווח הנקי עלה ב-136% לעומת התקופה המקבילה אשתקד – אך תחזיות החברה להכנסותיה ברבעון הראשון של 2013 היו נמוכות מהצפוי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן