הבורסה ננעלה בעליות חדות לפני יום כיפור: מדד הבנקים זינק ב-2.9%

יום המסחר השני לשבוע המקוצר באחד העם ננעל בעליות חזקות על רקע ההמתנה להודעת הריבית לחודש אוקטובר של בנק ישראל. האנליסטים מעריכים כי בנק ישראל ישאיר את הריבית ברמה של 2.25%. המשקיעים ממתינים גם להכרעות האיחוד האירופי בנוגע לחבילת החילוץ לספרד. 

מדד ת"א 25 ננעל בעלייה של 1.6%, ת"א 100 התחזק ב-1.4% ומדד הבנקים זינק ב-2.9%.

בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית על כנה, כך מעריכים אנליסטים. גם בחודש אוגוסט נשארה הריבית ברמה זו, בשל עליית מדד המחירים לצרכן ב-0.1%, אשר הושפע ממחירי הירקות והפירות, הדיור, הבריאות והתחבורה.

השבוע צפוי האיחוד האירופי להכריז על חבילת חילוץ בינלאומית נרחבת למערכת הבנקאית של ספרד, הנמצאת במשבר כלכלי הולך ומחריף. על פי הדיווחים, ספרד תגיש לאיחוד האירופי בקשה רשמית לתכנית חילוץ, אשר תכלול רכישות איגרות חוב ממשלתיות. עוד תכלול תכנית הסיוע הכנת תכנית כלכלית נרחבת אשר תכלול רפורמות במספר נושאים ועשויה להתפרסם השבוע.

מניות אי.די.בי ודסק"ש עמדו במוקד המסחר היום לאחר שבית המשפט המחוזי אישר אתמול הקפאת הליכים ל-30 יום לעיתון מעריב. אמש נודע גם כי בעקבות פגישה עם הנאמנים שמינה בית המשפט לעיתון עם ועד עובדי מעריב הוחלט לבטל את השביתה שתוכננה להיום ולהוציא את העיתון לאור כסדרו ביום שלישי. על פי ההסכם בין הנאמנים, עורכי הדין שלמה נס וירון ארבל ימשיכו עובדי מעריב להיות מועסקים בעיתון במהלך תקופת הקפאת ההליכים. מניית דסק"ש עלתה ב-0.5% במסחר היום.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נידון היום לשנה מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. בית המשפט המחוזי בירושלים החליט גם להטיל עליו קנס מירבי של 75 אלף שקל. גזר הדין הגיע חודשיים וחצי לאחר הרשעתו של אולמרט בהפרת אמונים במסגרת פרשת מרכז ההשקעות. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן