הבורסה ננעלה בעליות חדות לקראת החלטת הריבית מחר; מדד ת"א 25 בשיא

הבורסה בתל אביב פתחה את שבוע המסחר במגמה חיובית לאחר שביום חמישי ננעלה בעליות מרשימות, כאשר מדד ת"א 25 חצה את רף 1,600 הנקודות וקבע שיא חדש. גם בניו יורק ננעל המסחר בסוף השבוע בעליות.

עוד ברקע המסחר, ההערכות כי בנק ישראל יוריד מחר את הריבית אל מתחת ל-0% ויחל במדיניות היסטורית של ריבית שלילית, בדומה לאירופה. בבנק ההשקעות HSBC מעריכים כי מלבד זאת, יחל בנק ישראל גם בתוכנית הרחבה כמותית שתכלול רכישה של אגרות חוב בהיקף של עד 72 מיליארד שקל.


הבורסה בתל אביב  

בסקירתם השבועית כותבים היום כלכלני לידר שוקי הון כי "בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית מחר על רקע הייסוף בשקל והעמקת הדפלציה, ואם לא מחר בחודש הבא". הם מציינים מספר גורמים המשפיעים כיום על המדיניות המוניטארית: מגמת הייסוף בשקל, העמקת הדפלציה, נאומה של יילין שלא מבשר על העלאת ריבית קרובה ונתונים כלכליים כמו הירידה במדד מנהלי הרכש והחולשה המסתמנת בנתוני סחר החוץ.

לגבי הערכות HSBC מזכירים בלידר שוקי הון כי תוכניות הרחבה מהוות נשק לגיטימי במלחמת המטבעות בעולם. "בשנת 2009 בנק ישראל רכש אג"ח ממשלתי בהיקף של 18 מיליארד שקל. התוכנית הביאה לפיחות של 5% בשקל מול סל המטבעות וגם התשואות הארוכות ירדו בראשית התוכנית".

כאמור, מדד ת"א 25 טיפס היום ב-1.3%, מדד ת"א 100 זינק ב-1.1% ומדד הבנקים קפץ ב-1.6%. מדד התקשורת עלה ב-1.6%, מדד הנפט והגז הוסיף 0.6% לערכו ומדד הנדל"ן עלה ב-0.9%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן