הבורסה ננעלה בעליות: מדד הבנקים הוסיף לערכו 0.4%

יום המסחר השני בשבוע באחד העם ננעל בעליות קלות, כשבמוקד העניינים נשאר קונצרן אי.די.בי, אשר פרסם בסוף השבוע דוחות קשים, שהצביעו על הפסדי עתק של 1.27, וכללו הערת "עסק חי", ועל רקע הודעת ההרגעה של שר האוצר ושל משרדו, לפיה "הנזק האפשרי לפנסיות של הציבור הוא פחות מפרומיל".

מדד ת"א 25 ות"א 100 הוסיפו לערכם כ-0.4%, מדד מניות הבנקים המשיך לרכז עניין על רקע חשיפת הבנקים לחובות אי.די.בי, והתחזק גם הוא בכ-0.4%. 

צילום: רויטרס

מניית אי.די.בי ירדה אתמול ב-2.1%, אחרי שפתחה את יום המסחר בצניחה של 8%. איגרות החוב שלה מסדרה ה' נסגרו בצניחה של 8%. ביום שישי פרסמה החברה הערת "עסק חי", ובה מביעים רואי החשבון ספקות בדבר יכולת עמידתה בפירעון חובותיה. במקביל להערה, ובהמשך להפסדי הענק של דיסקונט השקעות (דסק"ש) ואי.די.בי פיתוח, דיווחה גם החברה האם על זינוק של 43% בהפסדיה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השני של השנה הפסידה החברה 1.27 מיליארד שקל. בסיום יום המסחר רשמה מניית החברה ירידה של 2%. 

בעקבות הורדת הדירוג של אג"ח החברה על ידי מעלות ביום שישי לדירוג CCC הודיעה הבורסה אתמול כי האג"ח הוצאו ממדד התל בונד צמודות ומדד התל בונד צמודות יתר.

מניות התקשורת וחברות הסלולר מרכזות גם הן עניין. מדד התקשורת ננעל בירידה של 0.4%, על רקע חבילת התקשורת המשולבת שהשיקה אתמול בזק. בזק תשווק יחד עם החברה הבת פלאפון, חבילה בעלות 239 שקל בחודש, אשר תכלול שיחות, הודעות טקסט וגלישה ללא הגבלה בסלולרי, יחד עם קו טלפון נייח במסלול הכולל 100 דקות, ובנוסף תשתית אינטרנט בקצב של 10 מגה. עד כה, התחרו בשוק השירותים המשולבים רק פרטנר וסלקום. מניית בזק איבדה היום כ2% מערכה. 

הערב לא יתקיים מסחר בבורסות וול סטריט, בשל חופשת ה"לייבור דיי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן