הבורסה ננעלה בעליות: מדד הבנקים טיפס ב-2.2%

הבורסה באחד העם מתנהלת היום בעליות שערים קלות כאשר עיני המשקיעים נשואות לארצות הברית, שם יתקיימו מחר הבחירות לנשיאות. החוזים העתידיים בוול סטריט הורו על פתיחה חיובית ואילו המסחר באסיה ננעל מוקדם יותר בירידות שערים.

מדד ת"א 25 רשם עלייה של 0.6%, ומדד ת"א 100 הוסיף 0.5% לערכו. מדד התקשורת עלה ב-0.3%, ומדד מניות הבנקים התחזק ב-2.2%.

לפני כשבועיים הודיעו החברות השותפות ברישיון הקידוח באתר שרה כי החליטו לנטוש את באר הקידוח. זאת לאחר שעל פי ממצאי הקידוח ועל פי מידע שהתקבל מהמפעיל, לא נמצאו בקידוח כמויות מסחריות של הידרוקרבונים. היום נפלה הכשרה אנרגיה ב-2.8% על רקע הדיווחים כי בעלי השליטה העיקריים ביצעו מכירת מניות מסיבית.

אתמול נודע כי בבזק קרובים לסיכום עם חברות סלקום ופרטנר, לפיו תרכושנה ממנה חברות הסלולר מקטעי רשת ותוכלנה לספק שירותים קוויים. עוד מסלקום: חברת הדירוג S&P מעלות קבעה אתמול את דירוג האשראי של חברת התקשורת על -AA, עם תחזית שלילית. מניית סלקום רשמה עלייה של 1.4%.

איש העסקים שלמה בן צבי אשר רכש לאחרונה את העיתון מעריב שוקל לסגור את מוסף הספורט של העיתון. בהנהלה החדשה שהקים בן צבי מתכוונים לפעול לרכישת תכנים מערוץ הספורט ולפירסומם בעיתון, תוך פיטורים של רוב מערכת הספורט. מהלך דומה נשקל גם לגבי המוסף "עסקים", כאשר בכוונת בן צבי לרכוש תכנים מעיתון גלובס. 

הכנסת אישרה היום שורה של חוקים חברתיים וכלכליים, ביניהם חוק "הרווחים הכלואים" הקובע כי חברות יקבלו הטבת מס וישלמו בין 40%-70% מגובה המס המקורי. בנוסף הוחלט כי החברות הנהנות מהטבות המס יהיו מחוייבות להשקיע כמחצית מההטבה במפעל תעשייתי, בנכסים המשמשים את המפעל, במו"פ או בשכר של עובדים חדשים. בתוך כך העריך משרד האוצר כי ההכנסות למדינה מאישור חוק זה צפויות להסתכם ב-3 מיליארד שקל.

בנוסף אושר היום תיקון לחוק קביעת הזמן לפיו שעון הקיץ יוארך בשנה הבאה ליום א' הראשון של חודש אוקטובר, כפי שפורסםן לראשונה בפורבס. התיקון אושר היום בקריאה שנייה ושלישית ויכנס לספר החוקים של ישראל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן