הבורסה ננעלה בעליות: מניית אל על התחזקה ב-3.7%

המסחר בבורסה באחד העםננעל היום בעליות ועל רקע מגמה חיובית באירופה ויציבות בפתיחת המסחר בוול סטריט. 

ת"א 25 עלה ב-0.9%, ת"א 100 התחזק ב-0.7%. מניות הנפט והגז טיפסו  בכ-1%, מדד התקשורת הוסיף לערכו 0.7% ומניות הבנקים רשמו עלייה של  1.2%.

באסיה ננעל המסחר בעליות: בורסת שנחאי הוסיפה 0.6% לערכה, בורסת טוקיו התחזקה ב-2% ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 0.2%. בוול סטריט ננעל אתמול המסחר בירידות קלות על רקע פגישת שרי האוצר של גוש היורו בבריסל והישורת האחרונה של עונת הדוחות הכספיים לרבעון האחרון של 2012. מדד הדאו ג'ונס איבד 0.2% מערכו, מדד הנאסד"ק ומדד ה-S&P 500 נסחרו סביב רמות הפתיחה.

צילום: אהוד כהנים

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה אתמול לחברה שהיא בוחנת האם לקבוע כי חברת בזק ניצלה לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים, וזאת בעקבות אסטרגטגיית התמחור בה נקטה בכל הנוגע לשירותי תשתית אינטרנט וטלפוניה.

התקופה אותה חוקרת רשות ההגבלים מתייחסת לרבעון הראשון של שנת 2011 אז הציעה בזק לצרכנים לרכוש בנוסף לתשתית אינטרנט גם שירותי טלפון בתוספת 200 דקות שיחה במחיר של 19.90 שקל בחודש. במקביל גבתה בזק מלקוחות שביקשו לרכוש קו אינטרנט בלבד (ADSL Only) תשלום נוסף בגובה 25 שקל בחודש. היום רשמה מניית החברה עלייה של 1.1%.

חברת אל על הודיעה היום כי תפטר כ-200 עובדים במסגרת המשך תוכנית ההתייעלות של החברה. מנכ"ל אל על אמר היום: ""החברה מחויבת להמשיך במגמת ההתייעלות במטרה להתאים את פעילותה לתנאי השוק המשתנים. על כן אנו נאלצים להודיע על סיום העסקתם של כ-200 עובדים זמניים ובעלי חוזים אישיים בחברה". מניית אל על התחזקה היום ב-3.7%.

חברת בונוס ביוגרופ הודיעה היום כי החלה בהקמתו של מרכז ייצור ראשון מסוגו בעולם לייצור עצמות אנושיות, במסגרת תשלובת של מתקנים חדשים, אשר יוקמו בפארק מת"מ בחיפה על שטח כולל של כ-750 מ"ר. 

החברה תפעיל במקום שלושה אגפים: מרכז לייצור שתלי עצם אנושית, אשר ישמש את החברה בניסויים הקליניים, אותם מתכננת החברה להתחיל בעוד מספר חודשים; מרכז מחקר ופיתוח, אשר ישמש להמשך העמקת והרחבת היישומים של שתלי עצם אנושית המיועדים להשתלה בבני אדם, לצורך השלמת חסרים בעצמות הגפיים (ידיים ורגליים) או בעצמות הראש והפנים, כולל הפה והלסתות; ומטה מרכזי של הנהלת בונוס ביוגרופ, ממנו יתבצע הפיקוח גם על מרכז הפיתוח של החברה בארה"ב. מניית בונוס ביוגרופ זינקה היום ב-12.8%.

בעולם, נפגשו אתמול בבריסל שרי האוצר של מדינות גוש היורו על מנת לדון בהמשך תכניות החילוץ ליוון וקפריסין, כשברקע קיצוץ אפשרי בתקציב האיחוד האירופי. בהמשך לכך יתכנס פורום ה-G20 ביום שישי במוסקבה. בסוף השבוע צפוים להתפרסם נתוני הצמיחה בגוש היורו, אשר על פי התחזית עשויים להציג התכווצות של עד 0.4% ברבעון החולף.

הלילה צפוי נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לפרוש את תוכניתו להאצת הפעילות הכלכלית של ארצות הברית. על פי גורם רשמי בממשל יתמקד אובמה בהשקעות בתשתיות, בייצור אנרגיה נקייה ובחינוך. בכנס הנשיאותי השנתי שיערך בקונגרס, מתכנן אובמה להוכיח כי מצבו הכלכלי של מעמד הביניים, נושא שהיה למרכזי בבחירות האחרונות ונשכח מעט תחת סערת הצוק הפיסקלי ותקרת החוב, נמצא עדיין בראש מעייניו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן