הבורסה ננעלה בעליות קלות; בריינסווי ירדה ב-2.3% במחזור גדול

יום המסחר באחד העם התנהל בעצלתיים, ולאחר פתיחה יציבה ננעל בעליות שערים קלות. מניות הנדל"ן רשמו עלייה של 0.8% על רקע הנתונים שפורסמו היום על ידי משרד האוצר, לפיהם חלה עלייה של 18% במכירת דירות ב-2012. אל מול הנתונים האלה, פרסם היום בנק ישראל כי שיעור נטילת המשכנתאות דווקא ירד בינואר.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.5%, ת"א 100 התחזק גם הוא ב-0.5%. מניות הנפט והגז נסחרו בירידה קלה של 0.1%, מדד הבנקים הוסיף 0.3% לערכו ומניות התקשורת השילו 0.3%.

בחודש ינואר סכום נטילת המשכנתאות רשם ירידה של 15% והסתכם ב-3.97 מיליארד שקל, זה לעומת 4.66 מיליארד בחודש דצמבר 2012, כך על פי נתונים של בנק ישראל. הירידה קוטעת עלייה רצופה מאז חודש ספטמבר אך בהשוואה לעומת ינואר אשתקד, ישנה עלייה של 30% בהיקפי המשכנתאות.

חברת דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר הודיעה היום כי סיכמה על מכירת 2.8% ממניותיה של החברה הבת כור תמורת 65 מיליון שקל ו-2.6% ממניות נכסים ובנין ב-30 מיליון שקל. על פי הודעת החברה, חלק מהמכירות (ביחס למניות כור בתמורה כוללת של כ-23 מיליון שקל וביחס למניות נכסים ובנין בתמורה כוללת של כ-29 מיליון שקל) סוכמו, אך ביצוען צפוי במהלך היום. מניית דסק"ש טיפסה ב-1.2%.


צילום: מרק ישראל סלם

חברת טבע פרסמה לאחרונה את דוחותיה לרבעון האחרון של 2012.על פי הדו"ח, הגיע הרווח הנקי של החברה ל-1.1 מיליארד דולר, ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-5.2 מיליארד דולר, וזאת בהשוואה ל-4.9 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של טבע ברבעון האחרון של 2012 עמד על 1.3 מיליארד דולר, ומדובר בירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל ב-2011. תוצאותיה של טבע תואמות את תחזיות האנליסטים שצפו כי הכנסותיה של החברה ברבעון האחרון של 2012 ירדו ב-6.6% ל-5.3 מיליארד דולר.

מנכ"ל בריינסווי אמר אמש לפורבס כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם מספר גורמים להפצת המוצר שפיתחה בארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק. לדבריו, "יש ביקוש גדול למוצר שלנו, הן בארה"ב והן בשאר העולם. מאז שקיבל המכשיר שלנו את אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקאי) לפני כחודש, נרשמה התעניינות גדולה מאוד בקרב חברות, פסיכיאטרים, בתי חולים וגם מהחולים עצמם", אמר סופר לפורבס והוסיף: "לשוק אין סבלנות. הוא רוצה את המוצר שלנו בצורה דחופה. אנו פועלים מהר בניסיון לספק את הדרישות". המניה ירדה היום ב-2.3% במחזור גדול של 62 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט יתחדש היום העולם ממתין לראות כיצד תגיב הבורסה האמריקאית לנזקי סופת השלגים נמו. בנוסף לאובדן חיי אדם, הסופה ניתקה כ-700 אלף בתים ועסקים מחשמל, גרמה לביטול של כ-5800 טיסות בסוף השבוע ושיתקה את עורקי התחבורה בחלקים נרחבים מהמדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן