הבורסה ננעלה בעליות קלות – דסק"ש זינקה ב-10%

הבורסה באחד העם נסגרה היום בעליות על רקע פיזורה של הכנסת הלילה, אשר נתן חותם רשמי לקיומן של הבחירות ב-22 בינואר 2013. אמש הפתיע מדד המחירים לצרכן כאשר נותר ללא כל שינוי מחודש אוגוסט. מגמה חיובית גם בבורסות וול סטריט ובבורסות אירופה ואסיה השפיעו על המסחר.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.4%, מדד ת"א 100 רשם גם הוא עלייה של 0.4%. מדד הבנקים, שעלה אתמול ב-2.4%, התחזק ב-0.8 אחוזים נוספים, ומדד הנפט והגז הוסיף 0.4% לערכו.

מניית פרטנר המרכזת עניין רב הימים האחרונים לאור הפרסומים על מגעים לרכישתה ירדב ב-1.4%. דסק"ש המשיכה את המומנטום החיובי של הימים האחרונים, וקפצה ב-10%.


הכנסת מתפזרת | צילום: רויטרס

מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-18 וקבעה כי הבחירות לכנסת ה-19 יוקדמו ויתקיימו בי"א בשבט תשע"ג (22 בינואר 2013). הקריאה עברה ברוב של 100 חברי כנסת וללא מתנגדים. בעקבות ההחלטה יתייצבו כאמור אזרחי ישראל להצביע בקלפיות בעוד כשלושה חודשים.

מדד המחירים לצרכן נותר אתמול במפתיע ללא שינוי, ברמה של 106.2 נקודות – כך פירסמה אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. זאת בעוד הערכת האנליסטים עמדה על עלייה בשיעור של 0.5%. "מהמדד הנמוך ניתן להסיק שפאניקת האינפלציה במשק הייתה מוגזמת", אמר יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום תחזית על פיה יצמח המשק הישראלי ב-3.5% בסוף 2012, זאת לעומת עלייה של 4.6% בשנה שעברה. הצריכה הפרטית תגדל ב-2.8% לעומת גידול של 3.8% ב-2011 והתוצר לנפש יהיה גבוה ב-1.7% מאשתקד.

חברת פרוטרום, אחת החברות הגדולות בעולם בתחום הטעמים, הודיעה הבוקר כי תרחיב את פעילותה בישראל. החברה תקים מרכז מו"פ וחדשנות של מוצרים טבעיים באזור הגלבוע ובהשקעה כוללת של כ-110 מיליון שקל. פרוטרום נסחרת בת"א ובבורסת לונדון.

יו"ר דירקטוריון בנק מזרחי טפחות, יעקב פרי, אשר שימש בעבר כראש השב"כ, הודיע היום לבנק על כוונתו להתפטר מתפקידו ולהצטרף לפוליטיקה. פרי הודיע כי בכוונתו לרוץ לכנסת, ועל פי כל ההערכות הוא צפוי להצטרף למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד. הבנק הודיע כי יפרסם את המועד שבו יחדל מר פרי לכהן כיו"ר הדירקטוריון בהודעה נפרדת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן