הבורסה נסגרה במגמה חיובית: הוט זינקה ב-5%, טבע ננעלה ביציבות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל בעליות קלות על רקע פתיחת עונת הדוחת לסיכום הרבעון השלישי של השנה. היום פרסמה טבע את דוחותיה, בהם הציגה תוצאות מעורבות. אתמול ננעל המסחר בבורסה בתל אביב גם כן בעליות קלות על רקע חידוש המסחר בבורסות וול סטריט, לאחר יומיים בהם הושבת בשל הסופה "סנדי" אשר פקדה את ניו יורק, והורדת הריבית במשק, שהביאה לעלייה במסחר. 

תל אביב 25 התחזק ב-0.4% ובסיכום שבועי עלה ב-0.9%. תל אביב 100 הוסיף 0.6% לערכו. מדד הבנקים נחלש ב-0.3% ומדד הנפט והגז איבד 0.9% מערכו. מניית טבע וכיל ננעלו ביציבות.

חברת טבע פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. על פי הדוח, הרווח הנקי שלה עמד על 1.1 מיליארד דולר, כ-1.03 דולר למניה. זאת לעומת רווח נקי של 916 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011. החברה דיווחה על הכנסות של 5 מיליארד דולר, עלייה של 14% מהתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי של טבע הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר (על בסיס non-GAAP), עלייה של 6% בהשוואה ל-1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ממכירות בארה"ב הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר, גידול של 24% לעומת 863 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2011. 

בעל השליטה בחברת הוט, פטריק דרהי, העלה את מחיר הצעת הרכש ל-41 שקל למניה. דרהי שרוצה למחוק את החברה מהבורסה ולהפוך אותה לפרטית הגיש בעבר הצעת רכש של 38 שקל למניה והביא לעלייתה מעל מחיר זה. במקביל, הודיעה החברה לבורסה כי היא פועלת לדחות את אסיפת בעלי המניות שאמורה הייתה להתכנס ביום ראשון הקרוב ככל הנראה לרביעי הקרוב.

אתמול דיווחה ענקית הקמעונאות שופרסל, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, על תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2012. החברה דיווחה על הכנסות בהיקף של 3.03 מיליארד שקל, עלייה של 1.3% מהרבעון המקביל אשתקד, ומסיימת את הרבעון ברווח תפעולי של 95 מיליון שקל, המהווים 3.1% מכלל ההכנסות.

מאוחר יותר הודיעה הרשת תעלה מחיריהם של כ-1500 מוצרים ב-4% בממוצע. בהודעה שפרסמה החברה אתמול נאמר כי הסיבה להתייקרויות היא לחצים של ספקים כמו אסם, קוקה קולה ויוניליוור שהחליטו להעלות מחירים עוד לפני החגים.

בהשוואה לרבעון המקביל בשנת 2011 רשמה שופרסל עלייה של 33% ברווח התפעולי ואם מכניסים גם את מכירת נדל"ן להשקעה מסתכם הרווח התפעולי ב-112 מיליון שקל. הרווח הנקי גדל ב-118% והסתכם ב-70 מיליון שקל לעומת 32 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. נזכיר כי הרבעון השלישי בשנה שעברה היה שיאה של המחאה החברתית הגדולה שהורידה משמעותית את רווחיהן של רשתות המזון הגדולות.

טבע | צילום: רויטרס

מנייה נוספת שעמדה במוקד היא של חברת כיל, אשר פירסמה אתמול כי היא שוקלת התמזגות עם יצרנית הדשנים הגדולה בעולם, פוטאש. יו"ר החברה לישראל, בעלת השליטה בכיל ומנכ"ל פוטאש נפגשו עם ראש הממשלה שהורה למשרד האוצר לבדוק את היבטי העסקה.

"איננו מצפים לגדולות ונצורות מן החברות הציבוריות המקומיות ולפיכך לא נתאכזב לראות ערב רב של דו"חות כספיים פושרים", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "בהינתן ריבית השפל של בנק ישראל וציפיות האינפלציה הנמוכות במשק נמשכת החגיגה בשווקי האג"ח".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן