הבורסה סגרה ביציבות: טבע ירדה ב-1% לאחר פרסום הדוחות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות על רקע הכרזתו של שר האוצר על הגדלת יעד הגירעון. כמו כן נשען המסחר על הירידות אתמול בבורסות וול סטריט. בצהרי היום פרסמה חברת טבע את דוחותיה לרבעון הראשון של 2013 ועקפה את התחזיות. דראגי הוריד את הריבית בגוש היורו לשפל היסטורי – 0.5%.

מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 ננעלו ביציבות. מניות הבנקים התחזקו ב-0.7% ובסיכום שבועי עלו ב-2.5%. מדד נפט והגז נחלש ב-0.4% ומניות התקשורת השילו 0.5%.

שר האוצר החליט היום להעלות את יעד הגירעון ב-2013 ל-4.9%. על פי הצעה חדשה שיגיש ביום ראשון יאיר לפיד לראש הממשלה צפויה מסגרת התקציב לשנה הנוכחית לגדול ב-6.5 מיליארד שקל והקיצוצים במשרדי הממשלה לקטון בכמחצית. הגירעון יסתכם בכ-50 מיליארד שקל.

מינוי המשקיף החיצוני לאי.די.בי פתוח סייע להותיר את דירוג החוב שלה ברמה של B, עם תחזית שלילית – כך הודיעה היום חברת הדירוג S&P מעלות. על פי החברה, הדירוג עדיין משקף את ההערכה ש"ישנה סבירות לא מבוטלת שהחברה תגיע לכשל פירעון במהלך השנה הקרובה, בין אם כתוצאה מאי תשלום, מכל סיבה, של חוב פיננסי במועד המקורי, ובין אם כתוצאה מהגעה להסדר חוב.

ענקית התרופות הישראלית טבע פרסמה את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2013 ודיווחה על ירידה הכנסות ש 4.9 מיליארד דולר – ירידה של 3.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד אז עמדו ההכנסות נטו על 5.1 מיליארד דולר. על אף הירידה, טבע עקפה את תחזיות האנליסטים שהעריכו כי החברה תכניס לקופתה 4.85 מיליארד דולר.

מנכ"ל טבע, ג'רמי לוין | צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הודיע אמש כי לא יצמצם את היקף רכישות האג"ח של הבנק הפדרלי או ישנה את הריבית. לנגד עיניו של ברננקי עמדו נתוני מאקרו מאכזבים על שוק העבודה שמנעו ממנו את מיתון ההרחבה הכמותית. הבנק הודיע אתמול על המשך הפעלת התוכנית לרכישת אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר בכל חודש, במטרה לסייע להתאוששותו של המשק האמריקאי.

עלית מניות הנפט והגז נבלמו לאחר הקפיצות אתמול שנבע כתוצאה מגידול משמעותי נוסף בהערכת הרזרבות במאגר לוויתן. שותפויות חיפושי הגז דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט הודיעו כי הערכת הרזרבות עלתה מכ-TCF 17 לכ-TCF 19, גידול של כ-11%. כמו כן, עודכן טווח הרזרבות לכ-TCF 15-24. מנית רציו שטסה אתמול ב-11% יורדת היום ב-2%..

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן