Forbes Israel Logo

העסקה מתקרבת? דיווחים בארה"ב: בעלי מניות מרכזיים במיילאן תומכים בקבלת הצעת הרכישה של טבע

האם העסקה הגדולה ביותר אי פעם בה הייתה מעורבת חברה ישראלית אכן הולכת לצאת אל הפועל? לפחות על פי דיווחים בארה"ב, נראה כי בהחלט מדובר בכיוון חיובי. קרן פולסן, אשר מחזיקה כ-3% ממניות חברת התרופות האמריקאית מיילאן (ונחשבת לבעלת מניות מרכזית בחברה) הודיעה להנהלה כי היא תומכת בקבלת הצעת הרכישה של חברת טבע הישראלית עבור סכום עתק בגובה 41 מיליארד דולר – כך דיווחה הבוקר סוכנות הידיעות רויטרס בארה"ב.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האמריקאית, הנהלת קרן ההשקעות הבהירו לדירקטוריון החברה באופן חד משמעי כי הם תומכים בקבלת ההצעה של טבע, אשר מהווה פרמיה הגבוהה מ-20% על מחיר המניות הנוכחי של מיילאן. מיילאן, כזכור, הגישה רק בשבוע שעבר הצעה משלה לרכוש את חברת התרופות פריגו עבור 29 מיליארד דולר – אך בחברה דחו אתמול את ההצעה וטענו כי היא אינה ההצעה אשר תסייע לבעלי המניות שלה.

צילום: thinkstockphotos

גם אם יחליט דירקטוריון מיילאן לקבל את הצעתה של טבע, הרי שחשוב לזכור כי עדיין נדרשת דרך ארוכה עד להשלמת העסקה. את המכשול הגדול ביותר (אם אכן תאושר העסקה על ידי מיילאן) צפוי להוות הרגולטור בארה"ב, אשר יידרש לבחון האם רכישת הענק לא תרכז פלח שוק גדול מדי בתחום התרופות הגנריות בידיה של טבע. כזכור, בארה"ב הכריזו לאחרונה על מהלך רחב היקף להוזלת מחירי התרופות – וריכוז פלח שוק אדיר בידי שחקן בודד עשוי להוות בעיה בעיני הרשויות במדינה.

אך בינתיים, כאמור, עיני כולם נשואות לדירקטוריון חברת מיילאן, אשר יידרש להשיב כבר בימים הקרובים להצעת הרכישה של טבע. בינתיים מניות החברות מרכזות עניין מיוחד במהלך ימי המסחר בוול סטריט, כשאמש זינקה מניית מיילאן והוסיפה כמעט 9% לערכה, כשגם מניית טבע התחזקה וטיפסה ב-1.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.