Forbes Israel Logo

דוחות טבע לרבעון השני: ההכנסות הסתכמו ב-5 מיליארד דולר; ירידה של 19% במכירות הקופקסון

טבע סיימה את הרבעון השני של 2014 ברווח נקי של 1.05 מיליארד דולר ושל 1.23 דולר למניה – עליה של 4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כך מדווחת היום חברת התרופות בדוחותיה. הכנסותיה של טבע גדלו גם הן ב-2% והסתכמו ב-5 מיליארד דולר. תחזיות האנליסטים דברו על רווח נקי של 1.2 דולר למניה והכנסות של 5.09 מיליארד דולר.

ההכנסות מתרופות גנריות, שהיוו 50% מסך ההכנסות ברבעון השני של 2014, הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר (כולל הכנסות ממכירות API לצדדים שלישיים בסך 182 מיליון דולר), עליה של 5% בהשוואה לרבעון השני של 2013.

ההכנסות מתרופות יחודיות, שהוו 40% מכלל ההכנסות הסתכמו ב-2 מיליארד דולר ברבעון השני של 2014, ירידה של 1% בהשוואה לרבעון השני של 2013. באשר לקופקסון, תרופת הדגל של החברה, נרשמה ירידה של  12% בסך המכירות והן הסתכמו ב-0.9 מיליארד דולר. במכירות בארה"ב חלה ירידה של 19% והן הסתכמו ב-662 מיליון דולר בלבד. הירידה במכירות בארה"ב נבעה בעיקר -מירידה בנפח מכירות, בקיזוז חלקי של עליית מחיר של 9.9% של קופקסון 20 מ"ג/ מ"ל בינואר 2014.

המנכ"ל ויגודמן | צילום: סיון פרג'

נכון לסוף הרבעון השני של 2014, נתח השוק בארה"ב של קופקסון 40 מ"ג/מ"ל מכלל המרשמים לטרשת נפוצה היה 15.1%. נתח השוק בארה"ב של שני מוצרי קופקסון מכלל המרשמים לטרשת נפוצה היה 33.2%, ומכאן שקופקסון 40 מ"ג/מ"ל מהווה 45% מכלל מרשמי קופקסון.

בעקבות תוצאות הרבעון השני החיוביות טבע משפרת התחזית לשנת 2014 ומעדכנת את תחזית הרווח השנתית למניה לטווח של 4.5-4.8 דולרים למניה כאשר התחזית הקודמת עמדה על 4.2-4.5 דולרים למניה בלבד. 

"אנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון השני של 2014, אשר מבטאות גידול אורגני בהכנסות ובכל שורות הרווח בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. העסק הגנרי שלנו סיפק תוצאות טובות עם שיפור משמעותי ברווחיות. בעסק התרופות הייחודיות שלנו הצלחנו להמיר, נכון להיום, 51% ממשפחת הקופקסון בארה"ב לקופקסון 43 מ"ג/מ"ל, אשר הושק השנה, ואנו ממשיכים להוביל ביציבות את השוק האמריקאי והגלובלי של טרשת נפוצה התקפית הפוגתית" אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע.

ויגודמן התייחס גם לשינויים המבניים שהתרחשו לאחרונה בחברת טבע "אנחנו מתקדמים בצורה משמעותית בהשגת היעדים המובילים שלנו לשנת ייצור צמיחה אורגנית, ומיצובה של טבע: חיזוק הבסיס של טבע, שימור תחום הקופקסון לקראת יצירת ערך לטווח ארוך. ברבעון זה הכרזנו על מבנה ארגוני חדש בטבע, כולל הקמת קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית תחת הובלתו של סיגי אולפסון, אחד מהמנהלים המנוסים בתעשיית הגנריקה. אנו ממשיכים להאיץ את תהליך השינוי של מערך התפעול שלנו, ואנו ביצענו בחינה מקיפה של תכנית הקיצוץ בעלויות אשר הובילה לחסכון נטו נוסף – אנו מתקדמים לקראת הגדרה – ועיצוב הכיוון האסטרטגי העתידי של טבע."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.