הבורסה סיימה בעליות, סלקום זינקה ב-10.5%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה חיובית, על רקע ביטול השביתה הכללית במשק. בהמשך לעליות שרשמו בשבוע שעבר ואתמול, מניות התקשורת המקומית עמדו גם היום במוקד המסחר גם היום.

שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסקורן, נפגשו היום והגיעו להסכמה שהסירה את איום השביתה הכללית במשק ביום רביעי הקרוב. מוקד המחלוקת היה בנושא ההעסקה הישירה של עובדי הקבלן במגזר הציבורי ומועד קליטתם. במסגרת ההסכם, במהלך ארבע השנים הקרובות ייקלטו עשרת אלפים עובדי קבלן בשירות המדינה. בנוסף, במגזר הפרטי ייקלטו כ-6,000 עובדי קבלן. 

המשבר בתקציב המדינה ממשיך להיות במוקד, כאשר אתמול קיבלו מנכ"לי משרדי הממשלה ומנהלי יחידות הסמך מכתב מהממונה על התקציבים במשרד האוצר. לפי המכתב, הם יצטרכו לבצע קיצוצים כחלק מקיצוץ רוחבי בשיעור של 3%. יחד עם זאת, דווח כי אכן יוזרמו תקציבים בהתאם להסכמים הקואליציוניים, ואלו לא ייפגעו בקיצוצים, או שתתבצע דחייה בהעברת הכספים מ-2016 ל-2017, בסך 2-2.5 מיליארד שקל.

יוון החלה היום בחזרה לשגרה, כאשר לראשונה מזה שלושה שבועות נפתחו הבנקים במדינה. כזכור, פרלמנטים במדינות אירופה ואף ביוון, אישרו את תכנית ההצלה, במסגרתה תבצע המדינה רפורמות משמעותיות בתמורה לסיוע כספי נוסף מגוש היורו.

כאמור, כל אלו עמדו במוקד המסחר בבורסה בתל אביב. מדד ת"א 25 עלה ב-0.5% ומדד ת"א 100 התחזק ב-0.4%. מדד הבנקים הוסיף 1.3% לערכו, מדד התקשורת זינק ב-4.8%, ומדד הנדל"ן הוסיף 0.7% לערכו. מדד הנפט והגז ירד ב-0.9%.

מניית פרטנר עלתה ב-5.6% וסלקום טיפסה ב-10.5%. בכך הן ממשיכות את המגמה החיובית של השבוע שעבר, כאשר אתמול הן סיימו בעליות שערים חדות למרות פתיחה בסימן אדום.

מניית אלון רבוע הכחול עלתה ב-1.6%, לאחר שצללה בשבוע אחרון על רקע המשבר ברשת מגה. כזכור, בית המשפט חייב בהסדר החוב את בעלי מגה, הרבוע הכחול, להזרים כספים לרשת הקורסת ולנושים. העליה במניה היא על רקע הודעתה של קבוצת אלון היום, כי היא מאשרת את הסדר החוב, ובנוסף מוכרת את תחנות הדלק דור-אלון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן