הבורסה סיכמה את החודש הגרוע השנה: מדד התקשורת קרס ב-28%

יום המסחר האחרון לשבוע ולחודש באחד העם ננעל בעליות, שהתגברו ככל שיום המסחר התקדם. מדד ת"א 25 חתם את המסחר בעליות של 1.29%, מדד ת"א 100 הוסיף 1.46% לערכו ומדד הבנקים טיפס ב-1.05% בתגובה לפרסום הדוחות הרבעוניים של פועלים, לאומי, דיסקונט והבינלאומי.

עם זאת, בסיכום חודשי רושמת הבורסה בתל אביב את החודש החלש ביותר מאז תחילת 2012. מימושן החזק של מניות התקשורת על ידי המשקיעים לאורך החודש הוביל את מדד התקשורת לצנוח ב-28.5%. מדד ת"א בנקים השיל 14.1% מערכו. מדד ת"א 100 ירד ב-9.32%, ומדד ת"א 25 נחתך ב-9.89%.

בסמוך לתום המסחר פרסמה קבוצת אי.די.בי שבשליטתו של נוחי דנקנר את דוחותיה. רווחיה של אי.די.בי זינקו ביותר מפי שלושה ועמדו ברבעון האחרון על 317 מיליון שקל. בסמוך למועד פרסום הדוחות, עלתה סדרת האגח הארוכה של אי.די.בי פיתוח (במח"מ של כ-7 שנים) ב-7.5% והיא נסחרת כעת בתשואה פנימית של כ-14.6%. אידיבי פיתוח פרסמה גם היא את תוצאותיה הכספיות מוקדם יותר במהלך יום המסחר. בדומה לחברה האם, גם אצלה נרשם זינוק חד של כמעט פי 3 ברווחים ברבעון האחרון, והם עמדו על 344 מיליון שקל.

מניית HOT נעלה את שבוע המסחר עם זינוק של ב-7.88% על רקע אישור תוכנית לרכישה עצמית של מניות החברה בסכום של יותר מ-180 מיליון שקל.

מניית טבע, שסבלה מאי אמון מצד המשקיעים ונחתכה ב-14% בחודש האחרון, חתמה את יום המסחר עם עלייה של 5.35% על רקע העברת המניה מבורסת הנאדס"ק לבורסת ניו יורק (NYSE).

מניית טאואר זינקה ב-5.84% לאחר שאיבדה מערכה 14% בשבוע החולף. חברת השבבים ממגדל העמק קיבלה סקירה טובה מבית השקעות זר – מה שנתן עידוד למשקיעים לחזור ולקנות ממניותיה על אף הסוגיה של המרת שטרי ההון של החברה על ידי הבנקים לאומי ופועלים בתחילת השבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן