הבורסות בוול סטריט ננעלו ביציבות – HP צנחה ב-12%

לאחר יום של עליות אמש, המדדים המובילים בוול סטריט נסגרו ביציבות. הורדת דירוג האשראי של צרפת שכעת כבר אינו מושלם העיבה בפתיחת המסחר כמו גם סוגיית הסיוע האירופי ליוון, אך המדדים המובילים התאוששו וחזרו לרמות הפתיחה. 

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, מדד ה-S&P 500 ננעל ברמות הפתיחה וגם מדד הנאסד"ק ננעל לא שינוי.

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס הודיעה היום כי היא מורידה את דירוג האג"ח הממשלתי של צרפת בדרגה אחת, מ-AAA (מושלם) ל-Aa1. התשקיף נשאר שלילי. ההחלטה על הורדת הדירוג נובעת עפ"י מודי'ס בעקבות תחזית הצמיחה הכלכלית לטווח הארוך המושפעת לרעה מאתגרים מבניים רבים, כולל אובדן הדרגתי ומתמשך של תחרותיות וקשיים בשוק העבודה. התחזית הפיסקלית של צרפת אינה ברורה כתוצאה מהמתדרדרות הכלכלית בטווח הקצר, בשל ביקושים מקומיים וחיצוניים מאופקים.

עוד באירופה, הערב צפויים שרי האוצר של גוש היורו להפגש ולדון באפשרויות הסיוע ליוון. גרמניה צפויה לאשר בשבוע הבא את השלב האחרון בהגשת הסיוע לאחר שיוון עמדה בתנאים המוקדמים של מדינות הגוש.

מוקדם יותר התפרסמו נתוני התחלות הבנייה ומתן אישורים לבנייה לחודש אוקטובר. התחלת הבניות של חודש אוקטובר רשמו עלייה מעל לצפי ל-894 אלף התחלות בנייה חדשות, לעומת 863 אלף התחלות בחודש ספטמבר. הערכות בקרב האנליסטים העמדו על ירידה ל-840 אלף התחלות בנייה חדשות.

ענקית הטכנולוגיה HP פרסמה את תוצאותיה לרבעון הפיסקאלי הרביעי לפני פתיחת המסחר. החברה רשמה במפתיע הפסד של 6.85 מיליארד דולר שהם הפסד של 3.49 דולר למניה וזאת לעומת רווח של 239 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בעקבות התוצאות המאכזבות, מניית החברה צונחת עם פתיחת המסחר.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן