הבור מעמיק: מעריב ספג הפסד של 244 מיליון שקל ברבעון השני

הקלה זמנית במעריב: דירקטוריון החברה האם דסק"ש החליט היום להזרים 15 מיליון שקל לעיתון, אשר לפי דיווחים היה אמור לעמוד בסכנת סגירה כבר ביום ראשון הקרוב. הסכום יוזרם כהלוואת בעלים באמצעות בקשת אשראי נוסף (מובטח) מהבנקים המלווים, וימנע את המהלך. לאחר הפרסום, ביקשו במעריב להבהיר כי מתן האשראי תלוי בהסכמת הבנקים המלווים.

בנימוקי הדירקטוריון להחלטה נכתב כי לחברה דרושים מזומנים לשם מימון המשך פעילותה השוטפת בטווח הזמן המיידי ופרט לאשראי הנוסף, אין לה מקורות זמינים למימון צרכיה הכספיים השוטפים.

בית מעריב, תל אביב  | צילום: R&B Media

בדסק"ש מזכירים גם את תוכנית ההתייעלות והשינויים שאמורה להיות מיושמת בעיתון, ומציינים כי העמדת האשראי הנוסף מהווה חלק מתכנית עסקית של החברה המבוססת על מכלול של צעדים, בהם גיוס כספים ממכירת הנכס עליו ממוקם בית הדפוס של החברה בבת ים. במקביל, מציינים בחברה כי מתקיימים מגעים לגיוס כספים נוספים עם מספר גורמים חיצוניים, אך אין ודאות בדבר הבשלתם למשא ומתן.

לאחר גיוס הכספים, אם אכן יושג הסכם, צפוי להתבצע שינוי במתכונת פעילות העיתון, לפי החברה, "באופן שיביא להקטנה מהותית מאד בהוצאות החברה על ידי מעבר למודל פעילות של אתר אינטרנט בלבד בימי החול ומהדורה מודפסת בסופי שבוע וערבי חג".

למרות שההחלטה התקבלה, רשאים עדיין בעלי מניות דסק"ש להודיע על התנגדותם לעסקה.

ההפסד מעמיק

לאחר שאושרה ההלוואה פרסם מעריב את דוחותיו, וחשף את ההפסדים הכבדים שספג. ברבעון השני של 2012 רשם מעריב הפסד של 244.4 מיליון שקל, הכולל הפחתת שווי נכסים בסך של כ-169 מיליון שקל והפרשה לפיצויי עובדים בסך של 31 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 36.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, הכולל הכנסות ממחילת חובות בסך של כ-73.9 מיליון שקל.

ההפסד התפעולי של החברה ברבעון השני זינק גם הוא, והגיע ל-240.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-34.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן