הבחירות לפרלמנט האירופי יצאו היום לדרך

הבחירות לפרלמנט של האיחוד האירופי יצאו היום לדרך, כאשר הסקרים צופים הישגים משמעותיים למפלגות הימין הקיצוני שתומכות בצמצום סמכויותיהם של מוסדות האיחוד ובחיזוק מעמדן של המדינות החברות.

מהיום ועד יום ראשון הקרוב יבחרו קרוב ל-400 מיליון תושבים ב-28 מדינות האיחוד את זהותם של 766 חברי הפרלמנט האירופי. על אף שבדרך כלל מערכת הבחירות האירופית אינה מספקת עניין רב, הפעם המצב שונה מאחר שמדובר בהצבעה הראשונה מאז שפרץ המשבר הכלכלי באיחוד בשנת 2009.

הסקרים האחרונים הראו כי הגוש של מפלגות הימין השמרניות צפוי לרדת מ-265 ל-212 מושבים, בעוד הגוש של מפלגות השמאל הסוציאליסטיות צפוי לזכות ב-209 צירים לעומת 164 מושבים כיום. בשל כך, צפוי להתפתח בין הגושים מאבק על הקמת קואליציה שתאפשר לשלוט בפרלמנט.


הימין הקיצוני צפוי להתחזק. מנהיג הימין הקיצוני בהולנד חרט וילרס מצביע | צילום: רויטרס

מי שצפויות להתחזק באופן משמעותי בבחירות הנוכחיות הן המפלגות הקיצוניות, שידועות בביקורתן כלפי מוסדות האיחוד, אותם הן רוצות להחליש לטובת המוסדות הלאומיים במדינותיהן. על אף שנציגיהן עדיין יהוו רק חלק קטן מבין חברי הפרלמנט, הם צפויים לנצל את ההצבעה כדי לקדם את סדר היום האנטי ממסדי שלהם.

לפי הסקרים, מפלגת החזית הלאומית של מאי לה פן צפויה לסיים ראשונה בצרפת ומפלגת החירות תנצח באוסטריה. גם מפלגות אנטישמיות, כדוגמת יוביק ההונגרית והשחר המוזהב מיוון, צפויות לרשום הצלחות.

אחד הקרבות המרתקים מתרחש היום בבריטניה, שם מתנהל קרב צמוד בין השמרנים של ראש הממשלה, דיוויד קמרון, הלייבור ומפלגת העצמאות הבריטית האנטי אירופית. לתוצאות תהיה השפעה רבה על המשך יחסיה של הממלכה המאוחדת עם האיחוד האירופי והן צפויות להעיד על המגמה לקראת הבחירות הכלליות שצפויות להיערך בעוד שנה בדיוק.

לכתבה במעריב השבוע

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן