הבנק הגדול בגרמניה: "קרן היציבות לא תחפה על חטאי העבר"

קרן היציבות האירופית לא תוכל לסייע לבנקים השרויים בחובות עבר, כך אמר היום בכיר בבנק הגדול בגרמניה, הבונדסבנק. אחת המדינות הצפויות לסבול מהחלטה זו היא אירלנד, שם שרויה המערכת הבנקאית בחובות מזה כמה שנים.

לדברי אנדריאס דומברט הקרן שתוקם תסייע לכסות רק הפסדים ונזקים עתידיים של הבנקים. "אין ספק שאיחוד המערכת הבנקאית חשוב ליציבות של גוש היורו, אך עם זאת לא ניתן להסתמך על הקרן לחיפוי על חטאי עבר." עמדה זו של הבנק הגרמני קיבלה גיבוי משרי האוצר של גרמניה, פינלנד והולנד, שהגדירו את תחומי האחריות של קרן היציבות.  

צילום: רויטרס

עמדתו של הבונדסבנק סותרת את ההכרזה של מנהיגי הגוש היורו מחודש יוני האחרון, לפיה, קרן היציבות תוכל לעניק סיוע כספי ישירות לבנקים תחת פיקוחו של הבנק האירופי המרכזי. בתחילת החודש הסכימו מנהיגי הגוש על כך שהבנק האירופי המרכזי יפקח על הקמתה של מערכת כלכלית משותפת שתאפשר למלווים לקבל כספי חילוץ להבראת המוסדות הפיננסיים. 

לטענת דומברט, הוספת הפיקוח על הבנקים הכושלים לאחריות של הבנק האירופי המרכזי טומנת בחובה סיכונים חוקיים וארגוניים שעלולים להזיק למוסד הפיננסי החשוב ביותר באיחוד. בנוסף הביע דומברט התנגדות להפלת הנטל של כיסוי חובות הבנקים על משלמי המסים ודרש כי הפתרון עבור המוסדות הפיננסים יגיע קודם כל מהסדרים עם נושיהם. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן