הבנק העולמי מוריד את תחזית הצמיחה של סין ל-7.6%

הבנק העולמי מוריד את תחזית הצמיחה של מדינות המתפתחות במזרח אסיה ל-7.1% במהלך 2014 ו-2015. זאת לעומת תחזית צמיחה קודמת של 7.2%. יחד עם זאת, מציין הבנק כי לטווח הארוך נראה כי הכלכלות יציבות וצפויות לצמיחה יציבה במהלך השנים הקרובות. 

כמו כן, הוריד הבנק את תחזית הצמיחה שלו לסין מ-7.7% ל-7.6% ב-2014. השינוי משקף את פתיחת השנה המקרטעת שהתבטאה בנתונים חלשים של הייצור התעשייתי והייצוא, מציינים בבנק.


סין. הנתונים החלשים מתחילת השנה השפיעו על תחזית הצמיחה | צילום: רויטרס

השינוי המשמעותי ביותר בתחזית הבנק היה בנוגע לתאילנד בה אי היציבות הפוליטית בחודשים האחרונים פגעה קשות בתיירות, בהשקעות הזרות ובביטחון המשקיעים. לפי התחזית החדשה של הבנק, כלכלת המדינה תצמח ב-2014 רק ב-3% במקום ב-4.5% כפי שצפו בתחילה.

"אנחנו מאמינים שמנועי הצמיחה במזרח אסיה יגיעו מבחוץ, בשל ההתאוששות בשווקים המפותחים", אמר ברט הופמן, הכלכלן הראשי של אזור מזרח אסיה והפסיפים בבנק העולמי. השווקים המתפתחים, כולל אלה שבאסיה סבלו מזליגת הון בין מאי לספטמבר בשנה שעברה, כאשר המשקיעים החלו להתכונן לצמצום ההרחה הכמותית בארה"ב. תגובת השווקים האסיאתיים לתחילת הצמצום בדצמבר הייתה מתונה, אך החשש ממעבר הון חזרה אל המערב, בייחוד לאחר ששיעור הריבית בארה"ב ישוב לעלות, עדיין קיים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן