הג'וב החדש של פורץ האייפון והאייפד: התמחות בגוגל

אם אפל לא הצליחה להעריך את אחד ההאקרים המוכשרים שאי פעם נגע במוצרים שלה, אולי המתחרה הגדולה ביותר שלה תצליח. ניקולס אלגרה, המוכר יותר בשם קומקס, אשר פרץ לתודעה הציבורית בגיל 19, כשיצר את אתר פריצת האייפון והאייפד JailbreakMe לפני שהגיע לעבוד אצל אפל, מצא בית חדש: גוגל.

"בעוד מספר שבועות אתחיל התמחות בגוגל", כתב אלגרה בחשבון הטוויטר שלו. הוא לא הגיב לבקשה לפרט יותר בנוגע לתפקיד שיקבל בחברה, אף הוסיף בטוויטר כי הוא לא יעבוד על אנדרואיד, מערכת הפעלה שהוא מעולם לא "אהב מספיק כדי לפרוץ".


אלגרה הוא לא מתמחה רגיל. כששיחרר את תוכנת הפריצה תחת שם בדוי בקיץ 2011, יותר מ-2 מיליון אנשים השתמשו בכלי בתוך חודש אחד. וכשזהותו כסטודנט מאוניברסיטת בראון נחשפה, קהילת אבטחת המידע נדהמה מכך שבחור צעיר כל כך הצליח לפרוץ לבדו למערכת ההפעלה המאובטחת ביותר בעולם. צ'ארלי מילר, חוקר לשעבר ב-NSA ומומחה אבטחה באפל, אמר בזמנו כי הוא "נדהם מהמהלך". פורץ אפל אחר, דינו דאי זובי, טען כי נראה כאילו אלגרה "מגיע מהעתיד".

בתוך חודשיים, קיבל אלגרה משרת התמחות באפל. אך שנה מאוחד יותר, הוא פוטר במפתיע אחרי ששכח להגיב למייל שנגע להארכת חוזהו. אחרי שפספס את הדד ליין למענה, ההצעה בוטלה מיידית. "לא שמחתי, אבל לא היה מה שיכולתי לעשות כדי לתקן את זה", אמר אז.

כתבות נוספות בנושא:

שכח לענות למייל: אפל פיטרה את אחד ההאקרים הטובים בעולם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן