הדוחות הרבעוניים של טוויטר: גם הפתעה, גם אכזבה

בדוח הרבעוני הראשון שלה בתור חברה ציבורית הצליחה טוויטר גם להפתיע לטובה וגם לרעה.

הרשת החברתית אמנם הצליחה להשיג הכנסות גבוהות מהתחזיות ולדווח על רווח של 2 סנט למניה, אך בעוד היא מצליחה להוציא יותר ממשתמשיה (רווח של 242.6 מיליון דולר ברבעון), נראה כי יש לה בעיה למשוך אליה משתמשים חדשים. 241 המשתמשים הפעילים שלה מהווים גידול של 9 מיליון משתמשים בלבד ביחס לרבעון הקודם.

בהתחשב בחשיפה ובהייפ הגדול שהיה סביב החברה עם הנפקתה בחודש נובמבר, היה ניתן לצפות לעליה משמעותית יותר במספר המשתמשים – זו לפחות התחושה בשוק, כפי שהתבטאה בירידות של 10% לאחר פרסום הדוחות.


רווחים נאים, אך מעט משתמשים. טוויטר | צילום: רויטרס

מעבר לכך, נראה שטוויטר כמעט ולא הצליחה להגדיל את הפוטנציאל העולמי שלה, כאשר היא חלקם של הרווחים שמקורם ממשתמשים מחוץ לאמריקה עמד רק על 27%.

בגדול, נראה כי התמונה שהציגה הלילה טוויטר היא נגטיב מוחלט לזו שהציגה פייסבוק בחודשיה הראשונים כחברה הנסחרת בבורסה, כאשר טענה לגידול מרשים במשתמשים, אך נאלצה לשכנע באפקטיביות של מנגנון הפרסומות שלה, בעיקר במובייל (ימים אלה כבר הרחק בעבר).

כעת נותר לראות האם טוויטר והמנכ"ל דיק קוסטלו יצליחו ליצור ספין שייציג שידגיש את החוזקות של החברה והדוחות הכספיים ולשנות את הסנטימנט כלפיה בקרב המשקיעים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן