הדולר בשיא של שנה – היציג נקבע על 3.874 שקלים

על רקע חולשת היורו וחיפוש של המשקיעים אחר יציבות, ננעל היום הדולר במסחר מול השקל בשיא של שנה. השער היציג של המטבע האמריקאי נקבע על 3.874 שקלים, עלייה של 0.5%.

בחודש החולף התחזק הדולר ב-5.3% מול היורו, ב-3.43% מול הליש"ט וב-2.83% מול השקל. על פי הערכות בשוק, כל זמן שהחשש לגבי כלכלות גוש היורו יימשך – ויעלה את מפלס החששות בבורסות בוול סטריט ובבורסה באחד העם, צפויה מגמת התחזקות הדולר מול שערים מרכזיים.

ירידה של 7% ביצוא הסחורות מישראל, ההאטה הכלכלית בצמיחה בישראל ואף גיוון מגמה של הסטת ההשקעות של לקוחות לחו"ל עשויים להמשיך ולחזק את הדולר מול השקל בשל צמצום ההיצע במטבע חוץ. עם זאת, הגורמים המכריעים להתפתחות המסחר בין השקל לדולר ימשיכו להיות לחצים פוליטיים ופיסקליים.

על המטבע צפויות לפעול השפעות נוספות במהלך השבוע. מדד אמון הצרכנים האמריקאי צפוי להתפרסם היום ב-17:00. בנוסף, יתפרסמו נתונים חשובים אחרים שיעידו על חוסנו של המשק האמריקאי בפני התכווצות הכלכלה העולמית, בהם צפי מכירות הבתים החודשי שיתפרסם מחר, ומדד התעסוקה שיתפרסם ביום ה'. כל זמן שהנתונים הטריים יהיו מעודדים (כלומר, גבוהים מהצפי) – עשוי הדולר להמשיך להפגין חוסן מול היורו, היין, הליש"ט והשקל מאז נקודת הרתיחה הגבוהה אליה הגיע משבר החוב באירופה ביולי 2011.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן